۲۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۶:۵۷

آیت الله اعرافی:

هویت تاریخی و اصیل حوزه علمیه را باید صیانت کرد

هویت تاریخی و اصیل حوزه علمیه را باید صیانت کرد

قم- مدیر حوزه های علمیه گفت: هویت حوزه‌های علمیه یک هویت تاریخی و اصیل است که باید به آن افتخار و از این هویت ناب و اصیل صیانت کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علیرضا اعرافی ظهر سه‌شنبه در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه الزهرا سلام الله علیها گفت: حوزویان زمانی که وارد حوزه‌های علمیه شدند در حقیقت دست بیعت به رسول خدا داده‌اند.

آیت الله اعرافی بیان کرد: حوزویان بر عهدی که با پیامبر خدا بسته‌اند پابرجا و ثابت قدم هستند و در مسیر کسب و گسترش معارف الهی همت کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه گفت: از باز تأسیس حوزه علمیه قم بیش از یکصد سال می‌گذرد و یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این نهاد دینی، پایه گذاری حوزه علمیه خواهران است.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: حوزه علمیه خواهران امروز دامنه گسترده‌ای دارد و این نهاد از برکات و دستاوردهای انقلاب اسلامی با رهبری امام راحل و مقام معظم رهبری است.

وی بیان کرد: حوزه‌های علمیه خواهران در حقیقت محصول تفکر نهضت اسلامی و برآمده از فکر اصیل اسلامی و اندیشه‌های امام راحل و نهضت جمهوری اسلامی است و امروز شاهد تحولات و دستاوردهای بزرگی در حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه الزهرا سلام الله علیها در بخش‌های مختلف علمی، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی هستیم.

آیت الله اعرافی افزود: خواهران طلبه باید در راستای تقویت بن‌مایه‌های تاریخی، علمی، فرهنگی و اجتماعی در حوزه‌های علمیه دنبال کنند.

وی تاکید کرد: هویت حوزه‌های علمیه یک هویت تاریخی و اصیل است که باید به آن افتخار و از این هویت ناب و اصیل صیانت کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه حوزه‌های علمیه خواهران مسیر رشد خوبی را طی کرده‌اند افزود: طی دهه‌های اخیر چهره‌های ارزشمندی در سطوح عالی حوزه تربیت یافته‌اند، اما برای تربیت چهره‌های برجسته و صاحب نظر در عرصه‌های مختلف علوم اسلامی نیازمند یک عزم قوی‌تری هستیم.

وی تاکید کرد: حوزه‌های علمیه خواهران در عرصه‌های تحقیق و پژوهش و همچنین تولیدات علمی باید گام‌های بزرگی بردارند و در این عرصه نیازمند یک شتاب روزافزون هستیم.

امام جمعه قم افزود: طلاب خواهر در عرصه کنشگری عالمانه در بخش‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، هنری و سیاسی باید حضور جدی داشته باشند و در این عرصه‌ها باید نگاه بین المللی داشت که حوزه علمیه خواهران به خصوص جامعه الزهرا سلام الله علیها در این زمینه سابقه خوبی دارد.

کد خبر 6228357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha