۳۱ شهریور ۱۴۰۳، ۸:۱۶

مهر گزارش می‌دهد؛

شنیدن چند عرض ارادت موسیقایی به پیشگاه پیامبر مهربانی‌ها

شنیدن چند عرض ارادت موسیقایی به پیشگاه پیامبر مهربانی‌ها

گروه‌ها و هنرمندان مختلفی طی سال‌های اخیر اقدام به تولید تک آهنگ و نماهنگ‌های متعددی در تجلیل از مقام گرامی حضرت محمد مصطفی (ص) در روزها و مناسبت‌های مرتبط با ایشان کرده‌اند.

خبرگزاری مهر-گروه هنر-علیرضا سعیدی؛ ایام و مناسبت های مذهبی فرصت ارزشمندی برای تهیه و تولید آثار مختلفی در حوزه های مختلف هنری به ویژه موسیقی، سینما، تئاتر و هنرهای تجسمی است که هنرمندان دغدغه‌مند این عرصه تلاش می‌کنند بسته به نوع نگاه و ارادتی که به رویدادهای مذهبی و آیینی ما دارند، آثاری را در این زمینه تولید کنند. آثاری که در طول این سال‌ها در قالب‌های متعدد پیش روی مخاطبان قرار گرفته و بعضی از آنها نیز بسیار بیشتر از آن چه تصور می‌شد با مخاطب همراه بوده اند.

شرایطی که در حوزه موسیقی نیز همواره مورد توجه بوده و گروه‌ها و هنرمندان مختلف این عرصه تلاش داشته اند تا مجموعه تک‌آهنگ‌ها و نماهنگ‌هایی را با حمایت و یا بدون حمایت نهاد و مجموعه‌ای، پیش روی مخاطبانشان قرار دهند.

فرا رسیدن سالروز میلاد با سعادت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) بهانه ای شد تا بار دیگر رجعتی به برخی تک‌آهنگ‌ها و آثاری داشته باشیم که در طول سال‌های اخیر در قالب نماهنگ و تک‌آهنگ پیش روی ارادتمندان آن حضرت قرار گرفته اند.

آنچه می خوانید شرح مختصری از برخی تک‌آهنگ‌هایی است که بدون تقدم و تأخر توسط گروه هنر خبرگزاری مهر انتخاب شده اند. آثاری که پیشینه تاریخی انتشار آنها عمدتا مربوط به چند سال اخیر می شود و دربرگیرنده ارزش هایی است که می‌تواند بار دیگر مورد توجه مخاطبان قرار گیرد.

شنیدن چند عرض ارادت موسیقایی به پیشگاه پیامبر مهربانی‌ها

احسان یاسین؛ نماهنگ «مصطفی گیان»

موزیک ویدیوی «مصطفی گیان» از جمله آثار تولید شده در مرکز موسیقی مأوا بود که مهر سال ۱۴۰۲ به مناسبت میلاد پیامبر اکرم (ص) و با صدای احسان یاسین منتشر شد.

«مصطفی گیان» اثری با آهنگسازی احسان یاسین، علیرضا مرادی و محمد احمدی است که شعر آن به سه زبان فارسی، کردی و عربی توسط فاتح مولانایی، سجاد شاکری و مرتضی حیدری آل‌کثیر سروده شده است.

ضبط این موزیک ویدیو در استان کردستان و روستای هشمیز و با حضور گروه «هزار دف» به سرپرستی منصور مرادی انجام شده و محصول نورانیک موزیک است.

تهیه‌کنندگی این اثر برعهده محمدجواد توسلی و سجاد شاکری بوده است.

برای مشاهده نماهنگ «مصطفی گیان» با صدای احسان یاسین اینجا را کلیک کنید.

شنیدن چند عرض ارادت موسیقایی به پیشگاه پیامبر مهربانی‌ها

محسن توسلی؛ تک آهنگ «پیامبر»

محسن توسلی از خوانندگان موسیقی پاپ کشورمان که عمده فعالیت‌های او در این عرصه متمرکز بر حوزه‌های حماسی و اجتماعی است مهر سال ۱۴۰۲ همزمان با فرارسیدن سالروز میلاد حضرت محمد (ص) تک‌آهنگ «پیامبر» را پیش روی مخاطبان قرار داد.

این اثر در قالب اثر ۲ زبانه فارسی و عربی با شعر مرتضی حیدری آل‌کثیر، تنظیم امید رهبران و ارکستر زهی پیام طونی پیش روی مخاطبان قرار گرفته است.

محسن توسلی پیش از این در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره این قطعه توضیح داده بود: تمام تلاش خود را انجام داده‌ایم تا آنچه از این تک‌آهنگ پیش روی مخاطبان قرار می‌گیرد، بخش کوچکی از معرفی کرامات پیامبر مهربانی (ص) با یک ملودی فرح‌بخش باشد که بتواند سهم کوچکی در شادی و سعادت مردم ایران‌زمین در این روز عزیز ایفا کند.

محسن توسلی از جمله خوانندگان ترانه‌های انقلابی است که طی سال‌های اخیر فعالیت‌های زیادی در عرصه تولید آثاری مرتبط با مضامین انقلابی و اجتماعی داشته است. این خواننده علاوه‌ بر اجراهای زنده‌ای که در کشورمان داشته در برخی کشورهای اسلامی نیز اقدام به برگزاری کنسرت کرده است.

برای شنیدن تک آهنگ «پیامبر» به خوانندگی محسن توسلی اینجا را کلیک کنید.

شنیدن چند عرض ارادت موسیقایی به پیشگاه پیامبر مهربانی‌ها

عبدالرضا هلالی؛ نماهنگ «یا محمد»

«یا محمد» عنوان یکی از تازه ترین نماهنگ های منتشر شده به مناسبت فرا رسیدن سالروز میلاد حضرت محمد (ص) است که با صدای عبدالرضا هلالی پیش روی مخاطبان قرار گرفته است.

در این نماهنگ که توسط مرکز هنری رسانه ای «نهضت» و همراهی گروه سرود «احسان» منتشر شده است، محمد اسداللهی شاعر، مهدی سوسنی تنظیم کننده، رضا خامه یار تهیه کننده و مهدی رضایی کارگردان دیگر عوامل اجرایی را تشکیل می دهند.

برای تماشای نماهنگ «یا محمد» با صدای عبدالرضا هلالی اینجا را کلیک کنید.

شنیدن چند عرض ارادت موسیقایی به پیشگاه پیامبر مهربانی‌ها

حسن سلام؛ نماهنگ «مسک الختام»

مرکز موسیقی مأوا آبان سال ۱۴۰۰ بود که در آستانه سالروز تولد حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع) نماهنگی را به همین مناسبت در دسترس مخاطبان قرار داد.

در این نماهنگ حسن سلام خواننده، حسن طه الطرفی شاعر، میلاد ولدان و یوسف الشمری مدیر تولید و طاها چوگان باز تهیه کننده عوامل اجرایی را تشکیل می دهند.

برای شنیدن نماهنگ «مسک الختام» با صدای حسن سلام اینجا را کلیک کنید.

شنیدن چند عرض ارادت موسیقایی به پیشگاه پیامبر مهربانی‌ها

گروه «تسنیم»؛ نماهنگ «محمد»

نماهنگ هم خوانی موزیکال «محمد» ویژه ولادت پیامبراکرم (ص) آبان ماه سال ۱۴۰۰ بود که به همت گروه بین المللی تسنیم تولید و منتشر شد.

تصویربرداری و تدوین توسط مهران عمرانی و ضبط و تنظیم اثر به همت دانیال دفتری صورت گرفته است.

این اثر در تمامی شبکه‌های رسانه ملی و شبکه‌های بین‌المللی جهان اسلام در ایام ولادت حضرت رسول (ص) پخش شد.

برای تماشای نماهنگ «محمد(ص)» گروه «تسنیم» اینجا را کلیک کنید.

کد خبر 6228865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha