۲۸ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۴۹

راهیابی نمایش «زنگ آخر »به جشنواره ملی شهروند لاهیجان

راهیابی نمایش «زنگ آخر »به جشنواره ملی شهروند لاهیجان

اهواز - نمایش خیابانی «زنگ آخر» در قالب گروه تئاتر «آئین مردم» توسط هنرمندان خوزستانی به سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان راه یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، این نمایش به نویسندگی و کارگردانی مصطفی بوعذار هنرمند شناخته شده تئاتر خوزستان تهیه و تولید شده است و پس از ارزیابی بیش از ۳۰۰ نمایش از سراسر کشور توسط هیئت داوران برای حضور در سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی شهروند انتخاب شد.

مصطفی بوعذار پیش از این در ۴ دوره از این جشنواره سراسری حضوری موفق داشته این بار با نمایش خیابانی «زنگ آخر» برای رقابت با ۱۲ اثر دیگر از سراسر کشور مجوز حضور یافت نمایش خیابانی «زنگ آخر» با محوریت کودک کشی در جنگ اسرائیل؛ به حادثه مستندی در نوار غزه می‌پردازد.

مصطفی بوعذار که سال گذشته در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با نمایش صحنه‌ای «عروس فلسطین» خوش درخشیده بود این بار روایتگر داستانی مستند و واقعی از غزه می‌باشد که در سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان حضور دارد.

سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی شهروند به همت شهرداری لاهیجان، با دبیری رضا زنده دل شهردار موفق شهرداری لاهیجان و با مشارکت مرکز هنرهای نمایشی وزارت ارشاد، اداره کل فرهنگ و ارشاد استان گیلان و دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی با حضور هنرمندان سراسر کشور از ۲۶ لغایت ۲۸ شهریور ماه در محل‌های پارک بعثت، حاشیه استخر، پارک پاکبان، بوستان هنر، پارک گل‌ها و سطح شهر سیاهکل پذیرای شهروندان و مخاطبان است.

همچنین هیئت داوران این رویداد ملی آقایان فرهاد قائمیان، کوروش سلیمانی و قطب‌الدین صادقی از هنرمندان برجسته سینما و تئاتر کشور هستند که کار قضاوت را به عهده دارند.

کد خبر 6228935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha