۲۸ شهریور ۱۴۰۳، ۲۱:۱۶

استاندار خوزستان:

اعتراض کارفرمایان به مالیات‌ها در خوزستان بررسی شود

اعتراض کارفرمایان به مالیات‌ها در خوزستان بررسی شود

اهواز- استاندار خوزستان از گله‌مندی کارفرمایان خوزستانی‌ نسبت به نحوه محاسبه مالیات در سال‌جاری خبر داد و خواستار بررسی این موضوع شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر حسینی محراب عصر امروز چهارشنبه در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی که در سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد، بیان کرد: کارفرمایان افراد مولدی هستند که برای تولید، اشتغال، صادرات و درآمدهای استان نقش اساسی دارند.

وی با بیان اینکه کارفرمایان عموماً افراد دلسوز و با اندیشه والا برای اجرای شعال سال هستند، عنوان کرد: این اشخاص دنبال کار تولیدی هستند اما گاهی در مسیر خود با موانعی برخورد می‌کنند که در جلسه امروز با حضور مدیران دولتی، مسائل آنها مطرح شد و با یکدیگر تعامل سازنده‌ای داشتند.

استاندار خوزستان با اعلام اینکه مالیات یکی از موضوعات مطرح شده در این جلسه بود، عنوان کرد: کارفرمایان در خصوص هزینه‌های چهار درصدی کارهای سخت و زیان آور که در سال‌های گذشته داشتند، دچار مشکل بودند.

حسینی محراب ادامه داد: بر اساس بخشنامه اداره کل اقتصاد و دارایی و مالیات در استان، چون این هزینه‌ها در سال‌های گذشته اتفاق افتاده و قانون گذار نیز به آنها اعلام کرده، کارهای سال جاری که در دستور کارشان است ملاک قرار می‌دهند.

وی اظهار کرد: هزینه‌هایی که گذشته محکوم به آن شده و یا اینکه خودشان تقبل کرده تا برای کارگرهای با مشاغل سخت و زیان آور داشته باشند، را جز هزینه‌های سال جاری کارفرماها قرار نمی‌دهند و این سبب می‌شود بخشی از مالیات بر سودشان که اتفاق می‌افتد، مساله را حذف کند.

استاندار خوزستان گفت: با توجه به اینکه رقم‌ها بالا است لذا کارفرماها معترض بودند لذا در این جلسه تصمیم گرفته شد که این هزینه‌ها حتماً پیگیری شود و جز هزینه‌های سال جاری کارفرماها قرار داده شود. در این جلسه مصوب شد تا موضوع مذکور به مرکز منتقل شود تا با دید مساعد نگاه کنند.

حسینی محراب اضافه کرد: از آنجایی که ۲۵ درصد سود باید مالیات پرداخت کنند، هزینه‌ها را از آن کسر می‌کنند به همین دلیل زمانی که هزینه‌ها را پرداخت کرده اند پس باید جز هزینه‌های امسال آنها محسوب شود.

کد خبر 6229774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha