۲۸ شهریور ۱۴۰۳، ۲۱:۵۶

رییس پلیس آگاهی هرمزگان خبر داد؛

کلاهبرداری با شگرد سرمایه‌گذاری و مشارکت مالی در کارگاه مونتاژ

کلاهبرداری با شگرد سرمایه‌گذاری و مشارکت مالی در کارگاه مونتاژ

بندرعباس- رییس پلیس آگاهی هرمزگان از شناسایی و دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای که با شگرد سرمایه گذاری و مشارکت مالی در امر احداث کارگاه مونتاژ کابینت اقدام به کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ عبدالمجید کرمی اظهار کرد: در پی وصول یک فقره پرونده با موضوع کلاهبرداری با موضوع سرمایه گذاری و مشارکت مالی در امر احداث کارگاه مونتاژ کابینت، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأمورین اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری استان قرار گرفت.

وی افزود: شاکی در اظهارات خود بیان داشت در برنامه دیوار با یک شرکت ساخت محصولات چوبی و مونتاژ قطعات کابینت آشنا شده، ابتدا با مشاوره تلفنی و پس از آن به صورت حضوری به دفتر شرکت مذکور واقع در بندرعباس مراجعه و شخصی به هویت " پیام ه" با مانورهای متقلبانه و وعده‌های واهی موکل را به سرمایه گذاری مالی و قرارداد مشارکت با خود ترغیب و با این ادعا که از طریق مشارکت مالی می‌تواند هم به درآمد و سود ماهیانه دست یابد و هم به شغل مناسب حاصل از فروش کابینت در طبقه دوم شرکت مزبور مشغول شود.

سرهنگ کرمی ادامه داد: نامبرده با انعقاد قرارداد مبلغ ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال را از وی دریافت و پس از دریافت وجه دفتر شرکت که در حقیقت ماهیت صوری داشته را تخلیه و متواری شده است.

این مسؤول انتظامی تصریح کرد: نظر به ماهیت شکایت مطرح شده تحقیقات لازم انجام و اقدامات فنی و اطلاعاتی و رد زنی پیرامون شناسایی متهم انجام که با اقدامات به عمل آمده مشخص شد متهم به اتهام جرایم مالی تحت تعقیب چندین شعب دادگاه حقوقی بندرعباس بوده و بلافاصله پس از ارتکاب کلاهبرداری به تهران متواری شده است.

وی اظهار کرد: پس از تحقیقات و استعلامات، مراتب به مرجع قضائی منعکس و دستورات لازم در جهت شناسایی محل اختفا و دستگیری متهم یاد شده اخذ شد.

سرهنگ کرمی ابراز کرد: در این راستا با بهره گیری از اقدامات فنی مشخص شد متهم در استان تهران و در یک رستوران در حوالی میدان جمهوری مشغول کار می‌باشد که مراتب به مقام قضائی منعکس و نیابت قضائی اخذ و اکیپی از مأموران اداره جعل و کلاهبرداری به تهران اعزام و در یک عملیات پلیسی و غافلگیرانه متهم را دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به پلیس آگاهی استان دلالت دادند.

رئیس پلیس آگاهی استان هرمزگان در پایان خاطرنشان کرد: متهم در بازجویی‌های تخصصی با توجه به مدارک مستدل پلیس به بزه ارتکابی معترف و پس از اعزام به دادسرا با صدور قرار تأمین مناسب به زندان مرکزی بندرعباس معرفی شد.

کد خبر 6229801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha