۲۹ شهریور ۱۴۰۳، ۹:۰۱

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان:

۱۰۰ نیروی جدید جذب اورژانس همدان می‌شوند

۱۰۰ نیروی جدید جذب اورژانس همدان می‌شوند

همدان - رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: ۱۰۰ نیروی جدید در استان همدان جذب خواهند شد که امیدواریم با این اتفاق بخشی از مشکلات حوزه نیروی انسانی کاهش یابد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی مجذوبی در آئین بزرگداشت روز ملی اورژانس ضمن تبریک هفته وحدت و روز اورژانس با بیان اینکه فعالیت اورژانس پیش بیمارستانی یکی از مصادیق بارز عدالت در نظام سلامت است، گفت: این سیستم تلاش می‌کند که خدمات پزشکی فوری و ضروری در محل وقوع حادثه به‌ویژه در مناطق دورافتاده و کم‌برخوردار ارائه دهد که این موضوع به توزیع عادلانه خدمات بهداشتی و درمانی و کاهش نابرابری‌های جغرافیایی و اقتصادی کمک می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه با توجه شرایط سخت و پر استرس کار در بخش اورژانس، به‌منظور ارائه خدمات بهتر و رسیدگی مؤثرتر در جامعه، نیازمند جذب نیروی جدید و توانمند هستیم، عنوان کرد: در همین خصوص صد نفر نیروی جدید جذب اورژانس استان همدان خواهند شد که امیدواریم با این اتفاق بخشی از مشکلات حوزه نیروی انسانی کاهش یابد.

وی با بیان اینکه اورژانس پیش بیمارستانی به‌عنوان خط مقدم ارائه خدمات به شمار می‌آید، تصریح کرد: عملکرد مؤثر و به‌موقع اورژانس پیش بیمارستانی می‌تواند تفاوت چشمگیری در بقا و بهبود وضعیت بیماران ایجاد کند و نقش حیاتی در مدیریت بحران‌های بهداشتی و درمانی ایفا نماید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه در سه سال اخیر میانگین زمان رسیدن اورژانس بر بالین بیمار بیش از دو دقیقه کاهش‌یافته است که با کاهش زمان پاسخگویی به استانداردهای جهانی نزدیک‌تر شده‌ایم، خاطرنشان کرد: این امر به ارتقای کیفیت و سرعت ارائه خدمات به بیماران کمک می‌کند.

مجذوبی اظهار کرد: در حال حاضر زمان رسیدن بر بالین بیمار در شهرها به ۸ دقیقه و در روستاها ۱۵ دقیقه رسیده است.

۴ پایگاه اورژانس در مهرماه افتتاح خواهد شد

وی افزود: اخیراً ۶ پایگاه اورژانس در استان همدان به افتتاح رسیده و ۱۰ پایگاه هم در حال احداث است که این تعداد ۴ پایگاه تا آخر مهرماه سال جاری افتتاح خواهد شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه اورژانس استان همدان فاقد ستاد مرکزی بود، گفت: در این مدت تلاش کردیم که ستاد مرکزی در شأن استان همدان ایجاد شود که عملیات اجرایی فاز اول آن به اتمام رسیده که پیش‌بینی می‌شود که در اواسط سال آینده شاهد افتتاح و بهره‌برداری این ستاد باشیم.

مجذوبی بیان کرد: در حوزه پرسنلی موفق شدیم پرداخت جز حرفه‌ای کارمندان اورژانس استان را از ۷۰ درصد به ۱۰۰ درصد برسانیم.

وی با بیان اینکه در برنامه هفتم توسعه پیش‌بینی‌شده است که ۳۰ درصد از ظرفیت اورژانس‌های شهری به بانوان اختصاص پیدا کند، خاطرنشان کرد: در همین راستا برای نخستین‌بار در غرب کشور پایگاه اورژانس بانوان در دانشگاه علوم پزشکی همدان مورد افتتاح و بهره‌برداری قرار گرفت که درصد افزایش تعداد پایگاه برای بانوان هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه فرسودگی ناوگان اورژانس به یک چالش جدی در نظام سلامت تبدیل شده است، اظهار کرد: در حال حاضر برای رفع این مشکل ۵۰۰ دستگاه آمبولانس در کشور خریداری شده که بر اساس نیاز هر استان توزیع خواهد شد و امیدواریم که با رویکردی دولت چهاردهم در بحث بهداشت و درمان دارد نگاه جدی به این حوزه داشته باشد.

مجذوبی با بیان اینکه باتوجه به فشار و سختی‌های خاص کاری در بخش اورژانس، به‌منظور ارائه خدمات بهتر و رسیدگی مؤثرتر در جامعه، نیازمند جذب نیروی جدید و توانمند هستیم، عنوان کرد: در همین خصوص صد نفر نیروی جدید در استان همدان جذب خواهند شد که امیدواریم بخشی از مشکلات حوزه نیروی انسانی را کاهش یابد

وی در خاتمه از تلاش و خدمات کارمندان اورژانس پیش بیمارستانی در تمام ساعت شبانه‌روز تشکر و قدردانی کرد و گفت: اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی همدان در ایام اربعین حسینی خوش درخشید.

کد خبر 6229881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha