۲۹ شهریور ۱۴۰۳، ۹:۰۱

اداره کل هواشناسی هرمزگان تشریح کرد؛

پیش بینی وضعیت جوی دریایی و دمایی استان هرمزگان

پیش بینی وضعیت جوی دریایی و دمایی استان هرمزگان

بندرعباس- امروز در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات و پاره‌ای نقاط غربی و مرکزی استان و سواحل شمالی تنگه هرمز، رشد ابرهای همرفتی و وقوع رگبار پراکنده باران و رعد و برق پیش بینی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، طبق اعلام اداره کل هواشناسی هرمزگان طی روز پنجشنبه بیست و نهم شهریورماه ۱۴۰۳ در ساعات ابتدایی صبح در سواحل و جزایر، مه رقیق صبحگاهی و به تدریج افزایش باد غربی پیش بینی می‌شود. در ساعات بعدازظهر نیز ناپایداری جوی در ارتفاعات و برخی نقاط غربی و مرکزی استان و محدوده تنگه هرمز مورد انتظار است.

طی روز جاری در ساعات ابتدایی صبح در سواحل و جزایر، مه رقیق صبحگاهی و به تدریج افزایش باد غربی پیش بینی می‌شود. سرعت باد در مناطق دریایی استان در محدوده ۳۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود. توصیه می‌شود تردد شناورهای سبک و صیادی به ویژه از ساعات بعدازظهر با احتیاط لازم صورت گیرد.

سرعت باد در مناطق مناطق غربی خلیج فارس (غرب لاوان به سمت استان بوشهر) بیش از ۴۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

توصیه می‌شود ضمن جلوگیری از تردد شناورهای سبک در این مناطق، تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناورهای سنگین و نیمه سنگین به سمت استان‌های همجوار و همچنین کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس صورت بپذیرد.

امروز در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات و پاره‌ای نقاط غربی و مرکزی استان و سواحل شمالی تنگه هرمز، رشد ابرهای همرفتی و وقوع رگبار پراکنده باران و رعد و برق پیش بینی می‌شود و در نقاطی که شرایط بارشی مهیا نیست، تند باد لحظه‌ای و گرد و غبار موقتی دور از انتظار نیست.

توصیه می‌شود از صعود به ارتفاعات و قرارگیری در حریم و بستر رودخانه‌های فصلی خودداری شود.

به لحاظ دمایی تا اوایل هفته آینده، افزایش دمای بیشینه (۱ تا ۳ درجه سلسیوس) مورد انتظار است.

کد خبر 6229949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha