۲۹ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۱۵

امام جمعه دشتی:

خود اتکایی از برکات دفاع مقدس است

خود اتکایی از برکات دفاع مقدس است

بوشهر- امام جمعه دشتی گفت: خود اتکایی و احساس استقلال ملت ایران از برکات و مواهب دفاع مقدس است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی زاهد دوست صبح پنجشنبه در آئین غبار روبی گلزار شهدای شهر خورموج به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس اظهار داشت: دفاع مقدس یکی از درخشان‌ترین و مهم‌ترین بخش‌های تاریخ انقلاب اسلامی، و نماد حماسه پرشکوه مقاومت ملت بزرگ ایران است.

وی گفت: جنگ هشت ساله از بزرگ‌ترین افتخارات ملت ایران است که با وجود خسارات آن، مشحون از درس ایستادگی، مقاومت، ایثار، عزت و استقلال است؛ و چراغی راهنما برای امروز و فردای مدیریت راهبردی و کلان کشور است.

امام جمعه دشتی افزود: دفاع مقدس را باید کوره عملی برای به فعلیت رساندن استعدادهای شخصی و ملی بدانیم.

وی گفت: استعدادهایی که تا آن روز پنهان و ناشناخته بود اما به برکت انقلاب و دفاع مقدس و خودباوری که به جامعه تزریق شد، به فعلیت رسید، خود اتکایی و احساس استقلال ملت ایران؛ از برکات و مواهب دفاع مقدس است.

امام جمعه دشتی بیان کرد: دفاع مقدس برهان و حجتی واضح برای اثبات امکان اعجازآفرینی توسط جوانان در شرایط سخت و دشوار است، در دفاع مقدس ثابت شد که ملت ایران و جوانان آن در شرایط سخت و دشوار می‌توانند اعجاز آفرین باشند و ناشدنی‌ها را شدنی کنند.

وی گفت: سختی‌های جنگ، نردبان پیشرفت کشور در همه عرصه‌ها از جمله در صنعت دفاعی شد.

امام جمعه دشتی بیان کرد: تصمیم قاطع خودکفایی در سایه فشار جنگ و ساخت ابزارهای جنگی توسط مغزهای متفکر جوانان مؤمن ایرانی ثمره دفاع مقدس و باور به ارزش‌های الهی بود. دفاع مقدس؛ عامل پیشروی جمهوری اسلامی در برابر جبهه دشمنان، تبدیل شدن ایران اسلامی به قدرت بلامنازع دفاعی و نظامی و عامل هراس استکبار از ملت ایران شد.

وی ادامه داد: یکی از ثمرات مبارک دفاع مقدس، ایران مستحکم‌تر در دنیای امروز و اثبات کارایی اسلام و استحکام انقلاب اسلامی بدانیم.

امام جمعه دشتی یادآور شد: تربیت جوانان ناب، فتح‌الفتوح انقلاب اسلامی و حماسه دفاع مقدس است.

وی گفت: معارف ناب وصیت‌نامه شهدا یکی از دستاوردهای ارزشمند دفاع مقدس است، که بازتاب بصیرت بی نظیر شهدا و نورافکنی برای دل‌های تاریک ما است، عصاره این وصیت نامه‌ها درس خسته نشدن در ادامه راه انقلاب و نترسیدن از ورود به میدان‌های سخت است.

کد خبر 6230011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha