۲۹ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۳۵

به مناسبت هفته وحدت؛

همایش مبلغین و مبلغات در کردستان برگزار شد

همایش مبلغین و مبلغات در کردستان برگزار شد

سنندج- همایش مبلغین و مبلغات به مناسبت هفته وحدت در مجتمع فرهنگی نور سنندج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان صبح پنج شنبه در این همایش که در مجتمع فرهنگی نور سنندج برگزار شد، با تبریک ماه ربیع‌الاول و هفته وحدت اظهار کرد: روحانیون کردستان همیشه پرچمدار وحدت و مودت پیامبر اکرم بوده و هستند و برای انسجام و یکدلی در این استان تلاش کرده‌اند.

حجت‌الاسلام برومند رازیانی با بیان اینکه برگزاری این همایش یادآوری همدلی و همراهی روحانیون و ماموستاهای کردستان است، افزود: برنامه‌های این استان به ویژه در هفته وحدت مبتنی بر اخوت و برادری و با استقبال و همراهی روحانیون و علما، مردم و مسؤولان انجام می‌شود.

مدیران رسانه‌ای و فرهنگی کشور در تقویت وحدت اسلامی همت کنند

اسعد فرهادی رئیس حوزه هنری کردستان نیز در این همایش گفت: رسانه‌های ملی، نشریات و خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع رسانی و مدیران فرهنگی کشور باید تقویت وحدت را سرلوحه فعالیت‌های خود بدانند.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در سفر به کردستان، هرکسی به مقدسات اهل سنت و تشیع توهین کند نه شیعه است، نه سنی، بلکه مزدور دشمن است چه بداند و چه نداند، این فصل الخطاب همه اقدامات ما است، بیان کرد: موضوع وحدت باید در تمام سطح کشور باشد، نه فقط در استان‌های سنی نشین تا بتوانیم پیام وحدت را ملی لمس کنیم.

فرهادی با اشاره به قلم زنی و تلاش ماموستاها و روحانیون کردستان در عرصه تألیف و ترجمه کتاب و تفاسیر، خواستار حمایت سازمان از حوزه هنری برای پشتیبانی مالی در چاپ این کتب در سوره مهر شد.

وی در پایان از نگاه ویژه ایشان به کردستان تقدیر کرد.

لزوم بازنگری تبلیغ در کردستان

یکی از روحانیون اهل سنت شهر دهگلان در این همایش اظهار کرد: تبلیغ نیاز به بازنگری‌های ویژه‌ای دارد.

وی با بیان اینکه تبلیغ نیازمند انگیزه است، افزود: ماموستا و روحانیون استان برای انجام تبلیغ نیازمند حمایت هستند.

ماموستا احسن اداک تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب توهین به مقدسات اهل سنت را حرام شرعی دانستند بنابراین شیعه و سنی باید برای حفظ وحدت تلاش کنند.

علما و روحانیون کردستان نیازمند حمایت هستند

ماموستا سید صدرالدین محمودی از روحانیون کردستان نیز در این مراسم یادآور شد: علما و روحانیون استان کردستان نیازمند حمایت هستند و باید مثل سایر استان‌ها روحانیون استان نیز حمایت شوند.

وی با بیان اینکه خانه عالم در روستاها باید احداث شود، خاطر نشان کرد: خانه عالم زمینه ماندگاری روحانیون در روستاها و تبلیغ دین را فراهم می‌کند.

لزوم استفاده از ظرفیت ماموستاها در تمامی روستاها

معاون فرهنگی مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور نیز در این همایش گفت: برخی مناطق روستایی استان فاقد روحانی اهل سنت است که به دلیل طولانی بودن مسیر روستاها روحانیون امکان تردد ندارند و نیاز است در همه روستاها مردم از حضور ماموستاها بهره مند شوند.

ماموستا محمد اشرف ایل بیگی خاطر نشان کرد: باید برنامه‌ها به گونه‌ای تنظیم شود که روحانیون و ماموستاها به سمت تبلیغ دین در روستاها سوق یابند و این مهم نیازمند حمایت است.

وی با تاکید بر حفظ وحدت و انسجام بین شیعه و سنی اعلام کرد: امروز مردم مظلوم و بی‌گناه غزه و فلسطین مورد کشتار وحشیانه رژیم غاصب صهیونیستی هستند و تنها وحدت و انسجام است که می‌تواند پیروزی بر دشمن را از آن مسلمانان کند و این مردم مظلوم را از زیر ظلم رژیم غاصب نجات دهد.

در این جلسه جمعی دیگر از روحانیون و بانوان مبلغه به نکاتی در حوزه امر تبلیغ و لزوم حفظ وحدت اسلامی پرداختند.

کد خبر 6230014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha