۲۹ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۱۸

جانشین فرمانده سپاه فجر استان فارس خبر داد؛

اجرای ۵۲۰۰ برنامه هفته دفاع مقدس در سپاه فجر فارس

اجرای ۵۲۰۰ برنامه هفته دفاع مقدس در سپاه فجر فارس

شیراز- جانشین فرمانده سپاه فجر فارس به اجرای ۵ هزار و ۲۰۰ برنامه طی هفته دفاع مقدس در این استان اشاره کرد و گفت: برنامه های این هفته با محوریت اجلاسیه ۱۵ هزار شهید استان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار هاشم جمالی صبح پنج شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه هفته دفاع مقدس ارزش گذاری به کار بزرگ شهدای والامقام هشت سال جنگ تحمیلی است، گفت: بزرگترین نعمت جنگ در انزوای سیاسی و اقتصادی اول انقلاب این بود که روحیه خودباوری در تمام مردم احیا شود و توانستیم در عرصه‌های مختلف با محوریت مردم موانع را پشت سر بگذاریم.

وی با اشاره به شعار «ما می توانیم» که از کلام حضرت امام خمینی (ره) نشأت گرفته است، ادامه داد: این شعار حکیمانه در دوران پر افتخار دفاع مقدس عملاً محقق و تثبیت شد و نشان داد که مردم ایران اسلامی به برکت قرآن و اهل بیت (ع) در همه عرصه‌ها کارآمد و کارآزموده هستند.

سردار جمالی دوران دفاع مقدس را یک گنجینه بسیار با ارزش دانست و افزود: از مهمترین خروجی‌های دفاع مقدس مدیریت انقلابی و جهادی بود؛ رزمندگان در آن دوران از خود عبور می‌کردند تا بتوانند امنیت مردم را حفظ کنند؛ بازدارندگی و اقتدار امروز ایران اسلامی، نشأت‌گرفته از هشت سال دفاع مقدس است.

اجرای ۵۲۰۰ برنامه هفته دفاع مقدس در سپاه فجر فارس

اجرای ۵۲۰۰ برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در سپاه فجر فارس

جانشین فرمانده سپاه فجر استان فارس با بیان ۵ هزار و ۲۰۰ برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در تمامی رده‌های سپاه فجر استان فارس اجرا می‌شود، گفت: برنامه‌های هفته دفاع مقدس با محوریت اجلاسیه ۱۵ شهید استان برگزار می‌شود.

جمالی افزود: نکوداشت پیشکسوتان جهاد و شهادت، مصاحبه با رزمندگان و والدین معظم شهدا، اجرای برنامه شب‌های پرستاره با روایتگری حاج حسین یکتا در حرم حضرت شاهچراغ (ع) و پخش برنامه تلویزیونی راوی شو به مدت هفت شب از رسانه ملی بخشی از برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.

وی ادامه داد: ۷۴۳۰ یادواره و پیش اجلاسیه ۱۵ شهید استان فارس در تمامی شهرستان‌ها، بخش‌ها و روستاها برنامه ریزی شده است که تاکنون ۳۵۰۰ یادواره در سطح استان فارس برگزار شده است.

جانشین فرمانده سپاه فجر استان فارس با بیان اینکه ۱۲۳۷ گلزار شهدا در سطح استان فارس وجود دارد، گفت: در روز ۵ مهر ماه غبارروبی و عطر افشانی قبور مطهر شهدا در تمامی گلزارهای شهدا سطح استان فارس توسط سپاه انجام خواهد شد.

وی در ادامه به اکران مستندهای شهدای شاخص استان فارس در هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: اکران ۲۰ فیلم کوتاه با موضوع شهدای فارس، برگزاری ۴۷ جشنواره فرهنگی ورزشی با موضوع سرود، تئاتر و عکس بخشی از برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.

سردار جمالی افزود: با توجه به تقارن هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس، ۱۵۰۰ برنامه منسجم با حضور روایتگران دفاع مقدس در مدارس استان فارس برگزار می‌شود.

جانشین فرمانده سپاه فجر استان فارس به تاکید مقام معظم رهبری در اهتمام جدی به نشر کتاب‌های دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در هفته دفاع مقدس پویش کتاب خوانی با محوریت شهدای زن اجرا و از ۷۳ عنوان کتاب دفاع مقدس از شهدای استان فارس رونمایی و اولین فروشگاه کتاب دفاع مقدس در نبش ایستگاه وکیل‌الرعایا شیراز افتتاح می‌شود.

وی در پایان تصریح کرد: امیدواریم با برگزاری «اجلاسیه ۱۵ شهید والامقام استان فارس» از تاریخ ۴ تا ۱۰ آبان ماه در شیراز، شاهد حرکت فرهنگی عظیم در سطح استان فارس باشیم.

کد خبر 6230024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha