۲۹ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۴۸

مدیرکل توسعه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور:

۹ کتابخانه عمومی با استانداردهای روز در فارس افتتاح می شود

۹ کتابخانه عمومی با استانداردهای روز در فارس افتتاح می شود

شیراز- مدیرکل توسعه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: ۹ کتابخانه عمومی را با استانداردهای روز و به شکل بسیار خلاقانه در فارس آماده افتتاح است که باید این نوع خدمت رسانی تبلیغ و تشویق شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، اصغر گودرزی صبح پنج شنبه در بازدید از پروژه‌های کتابخانه ای شیراز، ضمن قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته برای آماده سازی این پروژه‌ها گفت: همکاران اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس به نوعی رکورد زده‌اند و در مدت زمان کمتر از چهار ماه، ۹ باب کتابخانه عمومی را با استانداردهای روز و به شکل بسیار خلاقانه آماده افتتاح کرده‌اند که باید این نوع خدمت رسانی تبلیغ و تشویق شود.

وی با اشاره به اینکه این کتابخانه‌ها به زودی به بهره‌برداری خواهند رسید، ادامه داد: این اقدام به خاطر همت، خلاقیت و روحیه جهادی و به ویژه «تیم بودن» این همکاران رخ داده است که توانستند پس از به ثمر رساندن پروژه عظیم بازگشایی کتابخانه عمومی شهید آیت الله دستغیب، ۹ باب کتابخانه را برای ارائه خدمات به مردم عزیز استان فارس آماده کنند.

گودرزی افزود: کتابخانه عمومی شهید آیت الله دستغیب، پس از بازطراحی در اردیبهشت ماه سال جاری بازگشایی شد و در حال حاضر مورد استقبال خوب مردم شیراز قرار گرفته است و در همین مدت بیش از ۴ هزار نفر عضو این کتابخانه شده‌اند و این نشان می‌دهد کتابخانه های عمومی اگر با خدمات متنوع و جذابیت ویژه طراحی شوند، حتماً مورد استقبال مردم قرار می‌گیرند.

مدیرکل توسعه کتابخانه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: در ۹ باب کتابخانه ای که در استان فارس در آستانه بهره برداری است، به جزئیات توجه ویژه شده و خدمات متنوعی آماده شده است‌. بخش کودک همه کتابخانه ها با استانداردهای نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور همخوانی دارد و طرح‌ها نهایی شده است.

وی ادامه داد: همه کتابخانه ها، دارای بخش ویژه کودک است. اسباب بازی‌های ویژه برای بخش بازی کودک خریداری شده است. علاوه بر این، بخش نوجوان و تالار علم و خلاقیت در اکثر پروژه‌ها به شیوه بسیار خلاقانه پیاده سازی شده تا به کاربران نوجوان خدمات ارائه دهد.

گودرزی تصریح کرد: با افتتاح این کتابخانه‌ها تحولی بزرگ در حوزه خدمات رسانی کتابخانه‌های عمومی استان فارس صورت خواهد گرفت.

کد خبر 6230113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha