۲۹ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۱۴

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تنکابن:

سالانه ۵ وقف در تنکابن ثبت می شود

سالانه ۵ وقف در تنکابن ثبت می شود

تنکابن- رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تنکابن شمار موقوفات شهرستان را ۴۱۱ مورد بیان کرد و گفت: سالانه پنج وقف جدید در شهرستان ثبت می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسین حسین پور پیش از ظهر پنجشنبه در نشست خبری خویش با خبرنگاران به مناسبت هفته وقف که ظهر امروز در سالن اجتماعات این اداره برگزار شد، تعداد مساجد این شهرستان را ۲۲۲ باب اعلام کرد و گفت: ۹ باب حسینیه، ۸۶ بقعه و امامزاده و ۴۱۱ موقوفه در شهرستان تنکابن وجود دارد که به‌طور فعال به امور فرهنگی و مذهبی در این شهرستان می‌پردازند.

وی افزود: اخذ اسناد مالکیت و اجرای نیات واقفین و اجاره‌ی موقوفات از جمله اقداماتی است که توسط این اداره انجام می‌شود.

حسین پور با بیان اینکه این آمادگی در اوقاف تنکابن وجود دارد که با مشارکت بخش خصوصی، به اجرای پروژه‌های اقتصادی و تجاری بپردازد، تصریح کرد: در همین زمینه املاکی داریم که می‌توانیم برای احداث پاساژ و هتل و مکان‌های تجاری در اختیار سرمایه گذاران بخش خصوصی قرار دهیم.

این مسئول بر ترویج فرهنگ وقف توسط رسانه‌ها تاکید کرد و افزود: در شش ماهه نخست سال ۳۵۵ متر مربع زمین به ارزش ۳ میلیارد تومان جهت اختصاص به انجام امور فرهنگی توسط یک واقف نیک اندیش وقف شد.

حسین پور خاطر نشان کرد: سالانه حدود پنج وقف جدید در شهرستان تنکابن داریم.

وی تاکید کرد: در موقوفه سازی های جعلی با دقت ورود کرده و با همکاری دستگاه قضا این موضوع را بررسی می‌کنیم.

رئیس اداره اوقاف تنکابن درباره برنامه‌های هفته‌ی وقف هم گفت: غبار روبی مزار شهدا، کلنگ زنی ۱۳ باب مغازه تجاری که در بازه زمانی یکساله هم ساخته خواهد شد،، غبار روبی صحن مطهر امامزاده سید حسین شیرود از جمله برنامه‌های هفته‌ی وقف است.

وی برگزاری همایش یاوران وقف، توزیع بسته‌های معیشتی و بسته مهر تحصیلی که منابع مالی آن از بقاع متبرکه تأمین می‌شود، از دیگر برنامه‌های هفته‌ی وقف شهرستان تنکابن است.

کد خبر 6230157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha