۲۹ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۱۸

معاون سازمان تبلیغات اسلامی:

میدان داری مردم در برنامه‌های دینی و فرهنگی اولویت است

میدان داری مردم در برنامه‌های دینی و فرهنگی اولویت است

تبریز- معاون فرهنگی و امور تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی گفت: در سال‌های اخیر تمام توان و ظرفیت سازمان معطوف به بروز و جلوه ابعاد مختلف دین مبین اسلام با استفاده از ظرفیت‌های مردمی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین عزت زمانی صبح پنج شنبه در نشست هم اندیشی مسئولان راهبردی اعتکاف شمالغرب کشور در محل اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در تبریز اظهار کرد: در سال‌های اخیر تمام توان و ظرفیت سازمان معطوف به بروز و جلوه ابعاد مختلف دین مبین اسلام به واسطه برگزاری آیین‌هایی چون اعتکاف و یا رویدادهای مردمی همچون جشن غدیر و هفته وحدت و برنامه‌های چون محفل با رویکرد میدان داری مردمی بوده است.

وی ادامه داد: با این حال در کنار عمل به وظایف و تکالیف سازمانی در این زمینه، توجه جدی معطوف به حضور پررنگ مردم و حرکت جمعی اقشار مختلف و گروه‌های مردمی در چنین برنامه‌هایی بوده و بنای سازمان در اجرای برنامه‌های اخیر متوجه ایجاد فناوری حضور میدان داری مردم در صحنه است.

معاون سازمان تبلیغات اسلامی کشور تصریح کرد: نظام سازی در این خصوص نیازمند مباحث جدی فنی و علمی متناسب با نهاد اعتکاف است تا همانگونه که مقام معظم رهبری تاکید کرده‌اند، سازمان‌ها و متولیان در کنار میدان داری انجام امور و اجرای برنامه‌ها، فضا را برای حضور هر چه بیشتر مردم فراهم کنند.

وی افزود: البته مقام معظم رهبری این موضوع را به جد به همه متذکر شده‌اند که با ایجاد هر ساختاری جدید حتی به اسم مردم و مردمی سازی، دیواری جدید بین نسبت این ساختارها و عامه مردم کشیده می‌شود که این امر نیازمند مراقبت جدی است تا بار جدیدی بر سازمان‌ها و نهادهای موازی در حوزه مهمی چون فرهنگ اضافه نشود.

حجت الاسلام عزت زمانی با تاکید بر لزوم نگاه مردمی متولیان و برنامه ریزان اعتکاف تاکید کرد: این آئین معنوی یک رکن جدی معنوی و تمدنی و حرکتی مردمی است که برگزاری مردمی آن نیازمند برنامه ریزی و مدل سازی علمی و فنی از سوی مجموعه‌های دست اندرکار است تا این مشخصه بروز و ظهور عینی در برگزاری مراسم اعتکاف داشته باشد و البته باید به این نکته توجه داشت که نباید این ستادسازی ها خود مانعی در مردمی سازی و سپردن امور به دست مردم باشد.

کد خبر 6230160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha