۲۹ شهریور ۱۴۰۳، ۱۵:۳۱

رئیس اداره میراث‌فرهنگی شازند خبر داد؛

آغاز مرمت بقاع متبرکه امامزاده سهل بن علی(ع) شهر آستانه

آغاز مرمت بقاع متبرکه امامزاده سهل بن علی(ع) شهر آستانه

اراک- رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شازند از آغاز عملیات مرمت امامزاده سهل‌بن‌علی (ع) در شهر آستانه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد اتابکی اظهار کرد: بنای تاریخی امامزادگان سهل‌بن‌علی، جعفر و فضل (ع) مربوط به دوره صفوی است

وی افزود: عملیات مرمت بقاع متبرکه امامزاده سهل‌بن‌علی شهر آستانه با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد ریال به همت این اداره‌کل آغاز شده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شازند گفت: در این مرحله از مرمت، آوار برداری و سبک سازی پشت بام ایوان جنوبی بقعه و سپس اجرای مجدد با مصالح سبک و در نهایت اجرای ایزوگام در دستور کار قرار دارد.

اتابکی گفت: گنبد امام‌زاده سهل‌بن‌علی یکی از گنبدهای ارزشمند تاریخی محسوب می‌شود که ارتفاع آن حدود ۲۸ متر و ساقه آن نیز ۷ متر است و عمده‌ترین تزئینات آن آجرکاری و کاشی‌کاری معقلی است.

وی گفت: این مرحله از مرمت براساس الگوی اولیه و مصالح معماری همگون انجام می‌شود و اتمام آن تا قبل از فصل بارش در سال جاری اولویت اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی این شهرستان خواهد بود.

آغاز مرمت بقاع متبرکه امامزاده سهل بن علی(ع) شهر آستانه

امامزادگان جعفر و فضل با شماره ۲۵۰۲۴ به تاریخ ۱۸ اسفند ۱۳۸۷ و امام زاده سهل‌بن‌علی (ع) با شماره ۳۲۳ به تاریخ ۲۰ بهمن ۱۳۱۸ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

کد خبر 6230345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha