۲۹ شهریور ۱۴۰۳، ۱۶:۰۰

سفیر بنگلادش در ایران مطرح کرد؛

واردات اندک محصولات ایرانی به بنگلادش به دلیل ضعف ارتباط تجار

واردات اندک محصولات ایرانی به بنگلادش به دلیل ضعف ارتباط تجار

زنجان- سفیر بنگلادش در ایران گفت: به دلیل نبود ارتباط مناسب بین تجار و فعالان اقتصادی اکنون مقدار کمی از محصولات کشاورزی ایران وارد بنگلادش می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، منجورول کریم خان چودری ظهر پنج‌شنبه در جلسه بررسی فرصت‌های تجاری کشورهای بلاروس، مالزی و بنگلادش در اتاق بازرگانی زنجان اظهار کرد: محصولات کشاورزی خوبی در ایران و بازار مناسب آن در بنگلادش وجود دارد اما به دلیل نبود ارتباط مناسب بین تجار و فعالان اقتصادی هم اکنون مقدار کمی از این محصولات وارد بنگلادش می‌شود.

وی به تعریف یک سازکار و ایجاد یک سامانه برای تعاملات مالی تأکید کرد و گفت: نقش دولت‌ها در این زمینه با اهمیت است و فعالان اقتصادی بخش خصوصی باید در شکل گیری مشارکت و تعاملات تجاری تلاش کنند.

سفیر بنگلادش در جمهوری اسلامی ایران میزان تعاملات تجاری ایران با بنگلادش در زمان حاضر را سالانه ۱۰۰ میلیون دلار برشمرد و افزود: این رقم ظرفیت رسیدن به بیش از یک میلیارد دلار را دارد.

وی با تاکید بر لزوم شناخت و ارتباط هر چه بیشتر فعالان اقتصادی ۲ کشور، یادآور شد: بنگلادش در حوزه دارویی و نساجی فعال است و بسیاری از محصولات شیمیایی، پتروشیمی و سیمان را از ایران وارد می‌کند.

کریم خان چودری با بیان اینکه برخی از سنگ‌های معدنی نیز از زنجان وارد بنگلادش می‌شود، عنوان کرد: فعالان اقتصادی ایران از بازار بنگلادش اطلاعات کافی دارند و فعالان بنگلادش هم موقعیت‌های ایران را به خوبی می‌شناسند.

وی اشاره به نزدیکی دو کشور به لحاظ سرزمینی خاطرنشان کرد: تجار زبان همدیگر را خوب متوجه می‌شوند لذا باید نسبت توسعه روابط دقت و تلاش شود.

کد خبر 6230368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha