۳۰ شهریور ۱۴۰۳، ۱۵:۲۱

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری کاشان:

افزایش سرمایه گذاری در انرژی خورشیدی از اولویت‌های جدی کاشان است

افزایش سرمایه گذاری در انرژی خورشیدی از اولویت‌های جدی کاشان است

کاشان - معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری کاشان گفت: سرمایه گذاری بیشتر در انرژی خورشیدی یکی از اولویت های جدی کاشان است.

محمدرضا قاسمی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه آب و انرژی دو حوزه مهم در کشور و به تبع آن در شهرستان کاشان است، اظهار داشت: ناترازی انرژی در کشور وجود دارد و در شرایط بحرانی این موضوع ممکن است باعث آسیب به مردم شود و از این رو لازم است تمهیدات لازم برای رفع ناترازی اندیشیده شود.

وی استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر را یکی از مهمترین روش‌های رفع ناترازی انرژی دانست و ابراز داشت: انرژی خورشیدی یک منبع انرژی تجدیدپذیر مهم و حیاتی است که کاشان به دلیل موقعیت جغرافیایی از آن به بهترین شکل ممکن می‌تواند استفاده کند.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری کاشان با بیان اینکه کاشان در استان اصفهان در استفاده از انرژی خورشیدی مقام نخست و در سطح کشور جز شهرستان‌های برتر ایران است، تصریح کرد: با این وجود سرمایه گذاری بیشتر در انرژی خورشیدی یکی از اولویت‌های جدی کاشان است که به جدیت آن را دنبال می‌کنیم.

وی یکی از مهمترین بخش‌هایی که می‌تواند از انرژی خورشیدی استفاده کند را صنعت دانست و گفت: صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی با سرمایه گذاری در انرژی خورشیدی علاوه بر رفع نیاز خود می‌توانند برق اضافه تولید شده را به دولت بفروشند.

قاسمی افزود: برنامه ریزی و اقدام لازم در خصوص بررسی ایجاد شبکه نیروگاهی برقی و به دنبال آن جانمایی مکان‌های مناسب احداث نیروگاه‌های پرظرفیت و کم ظرفیت به منظور واگذاری زمین در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: به منظور اجرای نیروگاه خورشیدی، اراضی دولتی در حریم شهر و اراضی ملی خارج از حریم شهرها برای واگذاری به سرمایه گذاران از سوی ادارات راه و شهرسازی و منابع طبیعی در حال بررسی و انجام اقدامات قانونی است.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری تصریح کرد: دریافت مشاوره و ترسیم برنامه‌های اجرایی در حوزه انرژی خورشیدی و همچنین صدور مجوزهای لازم با تهیه تقویم زمان‌بندی تسریع یافته که به منظور تسهیل در امور سرمایه گذاران، درخواست‌های متقاضیان در کارگروه مربوطه مطرح و رسیدگی می‌شود.

کد خبر 6230514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha