۲۹ شهریور ۱۴۰۳، ۲۳:۲۴

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی:

آذربایجان غربی جزو استان‌های برتر کشور در کاهش وقوع سرقت است

آذربایجان غربی جزو استان‌های برتر کشور در کاهش وقوع سرقت است

ارومیه-رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با اشاره به کاهش ۲۸ درصدی وقوع سرقت در استان طی یک سال گذشته گفت: این استان به همین جهت جزو استان‌های برتر کشور شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، ناصر عتباتی روز پنجشنبه در آئین تحلیف کارآموزان وکالت کانون وکلای آذربایجان غربی افزود: البته در مقابل این کاهش، شاهد افزایش جرایم سایبری در استان بودیم که باید این روند تغییر یابد.

وی با تاکید بر لزوم همکاری بخش قضاوت و وکالت در راستای کاهش جرایم در همه بخش‌ها اضافه کرد: نام ارزشمند وکیل یکی از اسامی است که در قرآن به آن اشاره شده و وکلا باید بدانند که قریب به اتفاق افرادی که به آنها و دستگاه قضائی پناه می‌آورند، افراد دردمند، مظلوم و گرفتار هستند.

عتباتی اظهار کرد: با توجه به این امر نباید اولویت اول مسائل مالی باشد بلکه اولویت اصلی باید دفاع از مظلوم و حق باشد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی ادامه داد: باید همه اقدامات برای یک هدف به کار گرفته شوند و آن احقاق حق است؛ اول و آخر مسیر حرکتی بر مدار قانون باشد و اگر در موضوعات فرا قانونی و غیر قانونی عمل شود، قطعاً مشکل ساز خواهد بود.

عتباتی تاکید کرد: دفاعیات وکلا باید قانونی و مبتنی بر توجیه قانونی و ارشاد موکلان باشد چراکه هر زمان حرکت بر مدار قانون باشد، عملکرد قابل دفاع است.

در این آئین، مراسم تحلیف ۲۴۲ نفر از کارآموزان وکالت کانون وکلای دادگستری استان با ادای سوگند اجرا شد و این افراد به طور رسمی کار خود را آغاز کردند.

کد خبر 6230578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha