۳۰ شهریور ۱۴۰۳، ۹:۵۷

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی:

امسال ۱۸۰۰ کلاس درس به فضای آموزشی آذربایجان غربی افزوده می شود

امسال ۱۸۰۰ کلاس درس به فضای آموزشی آذربایجان غربی افزوده می شود

ارومیه- مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: تا پایان سال جاری هزار و ۸۰۰ کلاس درس به فضای آموزشی استان افزوده می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی مطهری صبح جمعه در گفت و گو با خبرنگاران به مناسبت بازگشایی مدارس، با بیان اینکه تا پایان مهر ۴۰۰ کلاس درس به فضای آموزشی استان افزوده می‌شود، افزود: مقرر شده تا پایان سال یک هزار و ۸۰۰ کلاس درسی به فضای آموزشی استان اضافه شود.

وی با بیان اینکه آذربایجان غربی برای رسیدن به میانگین کشوری به ۵ هزار کلاس درس نیاز درس نیاز دارد، ادامه داد: امسال ۱۸۰۰ کلاس درس از این تعداد تحویل آموزش و پرورش می‌شود.

مطهری با بیان اینکه هزار طرح مدرسه سازی نیمه تمام و ناتمام نیز داریم، عنوان کرد: ۲۲۰۰ کلاس درس جدیدالاحداث برای رسیدن به میانگین کشوری در سرانه فضای آموزشی نیاز است.

مدیرکل آموزش وپرورش آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: طی دولت سیزدهم و چهاردهم، هزار و ۲۰۰ کلاس درس از نوسازی مدارس تحویل آموزش و پرورش استان شده اما همچنان سرانه فضای آموزشی استان نسبت به میانگین کشوری عقب است.

۱۵ میلیارد تومان برای تجهیزات ورزشی و بهداشتی مدارس هزینه می‌شود

وی اشاره به هزینه ۱۵ میلیارد تومانی جهت نصب تجهیزات ورزشی و بهداشتی در مدارس استان افزود: از آغاز فعالیت دولت سیزدهم تاکنون سرانه فضای ورزشی استان دو برابر شده و از ۱۱ سانتی متر مربع به ۲۲ سانتی متر مربع رسیده است اما باز از میانگین کشوری عقب هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با تاکید به اینکه توسعه هنرستان و آموزش‌های مهارت محور در اولویت آموزش و پرورش قرار گرفته است، گفت: بر اساس پالایش بومی انجام شده در رشته‌های هنرستان‌ها مقرر شده تا پایان مهرماه ۵۰ میلیارد تومان تأمین اعتبار برای تجهیز این هنرستان‌هایی که پایش رشته‌ای انجام شده در نظر گرفته شود.

مطهری با اشاره به احداث هنرستان ۲۱ کلاسه جدید در ارومیه افزود: این هنرستان حداکثر تا ۱۵ آبان ماه امسال تحویل آموزش و پرورش استان می‌شود.

اجرای طرح شهید عجمیان برای شاداب سازی مدارس آذربایجان غربی

وی با اشاره به اجرای طرح شاداب سازی مدارس استان طی تابستان امسال افزود: بیش از ۴ میلیارد تومان در قالب طرح شهید عجمیان توسط گروه‌های جهادی، ۲۲ میلیارد تومان توسط نوسازی مدارس جهت تعمیرات کلی مدارس بیش از ۹ کلاسه و ۷ میلیارد تومان برای بهسازی و احداث سرویس‌های بهداشتی مدارس هزینه شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: در سال تحصیلی جدید حدود ۷۰۰ هزار دانش آموز مشغول تحصیل می‌شوند که از این تعداد ۴۰۰ هزار دانش آموز مربوط به مقطع ابتدایی و ۳۰۰ هزار دانش آموز دوره متوسطه است.

وی در خصوص جذب بازماندگان از تحصیل نیز یادآور شد: بیش از ۵۰ درصد از بازماندگان تحصیلی مقطع ابتدایی استان جذب شدند.

هیچ کلاس درس بدون معلم در آذربایجان غربی نخواهیم داشت

مطهری با اشاره به فعالیت ۲۷ هزار معلم در سیستم آموزشی استان، گفت: طی سال تحصیلی جدید هیچ کلاس درسی بدون معلم نخواهد بود.

وی با بیان اینکه ۷۷۷ شهید دانش آموز و ۱۴۳ شهید فرهنگی استان جان خود را تقدیم انقلاب کردند، افزود: شهدا جان خود را برای تمامیت ارضی فدا کردند و ما مدیون آنها هستیم لذا باید یاد و خاطره شهدا، رزمندگان و ایثارگران زنده نگه داشته شود.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی، افزود: کل دنیا طی ۸ سال دفاع مقدس به جنگ با ایران اسلامی پرداختند اما با رهبری داهیانه امام راحل حتی یک وجب از خاک مقدس کشور را بیگانگان نتوانستند از ما بگیرند.

مطهری تاکید کرد: سه جشن غنچه‌ها، شکوفه‌ها و جوانه‌ها در روزی خاص پیش از آغاز رسمی مدرسه برگزار می‌شود تا پایه اولی‌ها با محیط مدرسه و معلم خود آشنا شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی، گفت؛ اجرای پروژه مهر در مدارس در طول سال انجام می‌گیرد ولی در ایامی خاص لازم است تا در شیب تند قرار گیرد.

کد خبر 6230664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha