۳۰ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۱۵

فرماندار خوی:

شمس و مولانا منادیان مهرورزی، صلح و دوستی در جهان هستند

شمس و مولانا منادیان مهرورزی، صلح و دوستی در جهان هستند

ارومیه- فرماندار خوی، شمس و مولانا را منادیان مهرورزی، صلح و دوستی در جهان دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، کاظم علی نژاد پنجشنبه شب در آئین اختتامیه هفتمین جشنواره ملی موسیقی شمس و مولانا در خوی، اظهار کرد: سرزمین ما مهد تمدن و تاریخ ساز بوده و قطعاً این پیشینه تاریخی گنجینه عظیمی را نیز برای ما به میراث گذاشته است.

وی ادامه داد: این جشنواره امسال به همت شورای اسلامی، شهرداری خوی وتولیت شمس تبریزی در قالب ۷ روز فرهنگی خوی برگزار شد.

فرماندار خوی ادامه داد: برای برگزاری این جشنوار ۳۵۰ اثر موسیقی سنتی و نواحی از ۱۰ استان کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود که ۶ گروه از استان‌های همدان، آذربایجان غربی و شرقی، کرمانشاه، تهران و خراسان برای هیئت داوران به مرحله مسابقه جشنواره را یافتند و در مجموع ۳۰ اثر خود را در ۳ شب ارائه کردند.

در شب پایانی این جشنواره ۲ اثر از استان‌های کرمانشاه و آذربایجان غربی و یک گروه میهمان از خراسان آثار خود را ارائه کردند.

جشنواره ملی موسیقی شمس و مولانا با هدف معرفی این دو فخر فرهنگی و میراث معنوی ایران با بهره گیری از موسیقی سنتی ونواحی به مدت ۳ شب در خوی برگزار شد.

گروه برتر این جشنواره ملی امسال با رأی مردم در فضای مجازی و رأی هیئت داوران انتخاب و تا دو هفته دیگر اعلام می‌شود.

در مراسم پایانی این جشنواره که با حضور هنرمندان رشته‌های مختلف و اساتید موسیقی برگزار شد با اهدای لوح و تندیس شمس تبریزی و هدایای نقدی از ۳ نفر برتر خوشنویسی و ۷ نفرات برتر شعر شمس ومولانا این جشنواره و هفت روز فرهنگی خوی تجلیل شد.

همزمان با هفتم و هشتم مهر روزهای ملی شمس و مولانا هم همایش علمی بین اللملی شمس ومولانا با حضور بیش از ۱۲۰ شمس ومولانا پژوه ازا یران و ۶ کشور در خوی و در جوار مقبره شمس تبریزی برگزار خواهد شد.

کد خبر 6230690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha