۳۰ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۴۱

تاجیک تاکید کرد؛

فروش کدام خوراکی ها در بوفه مدرسه ممنوع است

فروش کدام خوراکی ها در بوفه مدرسه ممنوع است

رییس گروه سلامت محیط معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، از مدیران مدارس خواست نظارت مستقیم بر عرضه مواد خوراکی بوفه‌ها داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجید تاجیک، بر ضرورت توجه والدین، مدیران و مربیان به توصیه‌های کارشناسان بهداشت محیط برای سلامت دانش آموزان تاکید کرد و گفت: مدیران مدارس باید نظارت مستقیم بر عرضه مواد خوراکی بوفه‌ها داشته باشند.

وی افزود: تنها مواد خوراکی مجاز مطابق دستورالعمل‌های بهداشتی باید در بوفه مدارس به دانش‌آموزان عرضه شود.

تاجیک ادامه داد: عرضه تنقلاتی مانند آلوچه، لواشک و دیگر تنقلات رایج به صورت فله، بدون بسته‌بندی و فاقد مشخصات بهداشتی از جمله پروانه ساخت، تاریخ تولید و انقضا و آدرس کارخانه توسط دستفروشان ممنوع است و مدیران مدارس باید این موارد را به مراکز و شبکه‌های بهداشت و یا سامانه شکایات مردمی وزارت بهداشت به شماره تماس ۱۹۰ گزارش کنند.

رئیس گروه سلامت محیط معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، طبخ غذا در بوفه‌های مدارس با شرایط غیر بهداشتی یا آماده سازی مواد غذایی در منزل متصدیان را برای توزیع در بوفه مدرسه ممنوع اعلام کرد و گفت: در صورت عرضه مواد غذایی باید شرایط بهداشتی مطابق با دستورالعمل‌های مربوطه رعایت شود.

تاجیک یادآوری کرد: دربوفه‌های مدارس باید دیوار، سقف و کف قابل نظافت و گندزدایی باشند ضمن اینکه وجود سینک ظرفشویی و کاسه روشویی برای بوفه‌ها ضرورت دارد.

وی به مدیران مدارس توصیه کرد: اگر بوفه مدرسه فاقد چنین شرایطی است قبل از بهره‌برداری بهسازی و تجهیز شود.

تاجیک از مدیران مدارس خواست نسبت به اخذ کارت بهداشت و گواهینامه اصناف پرسنل آبدارخانه و بوفه قبل از شروع سال تحصیلی اقدام کنند.

وی، دسترسی دانش‌آموزان و مربیان به مایع صابون را از دیگر مواد قابل توجه برشمرد و بر ضرورت نظافت سرویس‌های بهداشتی، آبخوری‌ها و دیگر فضاهای مورد استفاده دانش آموزان تاکید کرد.

کد خبر 6230727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha