۳۰ شهریور ۱۴۰۳، ۱۵:۲۵

همزمان با آخرین هفته شهریور؛

جشنواره ملی انگور در لاهرود مشگین شهر برگزار شد

جشنواره ملی انگور در لاهرود مشگین شهر برگزار شد

مشگین شهر - همزمان با آخرین هفته شهریور و برداشت محصولات انگور از باغات مشگین شهر نخستین جشنواره ملی انگور در شهر لاهرود این شهرستان برگزار شد.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشگین شهر در حاشیه برگزاری این جشنواره در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: این جشنواره در منطقه «داغلار باغی» مشگین شهر در حال اجراست که ۳۰ غرفه در قالب این جشنواره برپا شده تا شرکت کنندگان محصول انگور و دیگر محصولات باغی خود را ارائه کنند.

ایمانعلی ایمانی خاطرنشان کرد: در این جشنواره علاوه بر اردبیل تولیدکنندگانی از استان‌های فارس، آذربایجان غربی و زنجان حضور دارند که محصولات منتخب انگور خود را عرضه کرده تا بازدیدکنندگان و گردشگران بتوانند با ظرفیت تولید محصولات باغی بیشتر آشنا شوند.

وی تنوع فرهنگی، جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و آب و هوابی بی نظیر مشکین شهر را از قابلیت‌های منحصربفرد این شهرستان برشمرد و بیان کرد: مشگین شهر با داشتن ۶۰ چشمه آب معدنی جزو مناطق منحصربفرد کشور است که تاکنون ۱۴ مجتمع مدرن سازی شده و ۳ مجتمع نیز در مراحل واگذاری به سرمایه گذاران بخش خصوصی است.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشگین شهر به قدمت ۱۲ هزار ساله این منطقه با کاوش‌های انجام شده در محوطه شهریری اشاره کرد و گفت: در این کاوش‌ها گوشواره ای به شکل خوشه انگور به دست آمده که نشان می‌دهد از سال‌های دیرین کشت انگور در این منطقه رواج داشته و مردم با الهام از انگور گوشواره ای درست کردند که این اثر در موزه باستان شناسی مشکین شهر در حال نگهداری است

ایمانی بیان کرد: مشگین شهر دارای داغ‌ترین، گوگردی ترین، آهنی ترین و مرتفع‌ترین دریاچه و آبگرم معدنی است که نظیر آن را در دنیا سراغ نداریم.

وی افزود: قینرجه به عنوان داغ‌ترین چشمه آبگرم، موئیل به عنوان آهنی ترین چشمه آبدرمانی و قوتورسوئی به عنوان گوگردی ترین چشمه آبدرمانی جهان معروف است و دومین دریاچه مرتفع جهان نیز در سبلان واقع شده است.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشگین شهر تصریح کرد: در این شهرستان در کنار ظرفیت‌های طبیعی و تاریخی و فرهنگی ما با توان بالای تولید محصولات باغی نیز روبرو هستیم که بیش از ۱۵ هزار هکتار در این شهرستان واقع شده و تولید محصولات آن متنوع است.

ایمانی از برگزاری جشنواره سیب در جمعه هفته آینده در مشگین شهر خبر داد و گفت: اولین جشنواره ملی سیب نیز در شهر قصابه برگزار می‌شود تا شاهد حضور گردشگران و معرفی گنجینه عظیم باغات این شهرستان باشیم.

کد خبر 6230840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha