۳۰ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۱۷

امام جمعه دشتستان:

وعده‌های مسئولان برای ساماندهی بازار روز برازجان محقق شود

وعده‌های مسئولان برای ساماندهی بازار روز برازجان محقق شود

بوشهر- امام جمعه دشتستان گفت: با وجود وعده‌های مسئولان، مشکل بازار روز اعم از سد معبر و ترافیک و فروشندگان غیرمجاز همچنان آزار دهنده و نابسامان است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسن مصلح در خطبه‌های نماز جمعه برازجان با تبریک میلاد نبی اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) اظهار کرد: اسلام به‌عنوان اجتماعی‌ترین دین مطرح است و بیشتر تعالیمش در قالب جماعت و اجتماع قابلیت ظهور و اجرا پیدا می‌کند.

وی اضافه کرد: همین امر باعث شده است از قدیمی‌ترین تا جدیدترین متون فقهی، اخلاقی و کلامی سهم مهمی از آموزه‌های خود را به موضوع وحدت و جماعت‌گرایی اختصاص دهند.

امام جمعه دشتستان افزود: نقطه مقابل وحدت و اتحاد، تفرقه و تشتت است. دشمنان با تمام توان، وحدت اسلامی را نشانه گرفته‌اند و با تمام ابزار و وسایل خود در این راه تلاش می‌کنند.

وی بیان کرد: در حقیقت هفته وحدت، میراث گران‌بهای حضرت امام است و پس از امام خمینی (ره) نیز، رهبر معظم انقلاب، همواره و در شرایط گوناگون حافظ وحدت مسلمانان حول محور پیامبر گرامی اسلام بودند.

مصلح با اشاره به شروع سال تحصیلی بیان کرد: از محورهای مهم برنامه‌های اجرایی کشور در برنامه‌های توسعه و اسناد تحول بنیادین، موضوع بسیار مهم آموزش و پرورش است.

وی خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب علاوه بر تاکید بر لزوم ثبات در مدیریت آموزش و پرورش و انتصابات بر پایه شایسته‌سالاری، بر اهمیت «سند تحول بنیادین آموزش و پرورش» بارها تأکید کردند و گفتند «در باب آموزش‌وپرورش، یک سرفصل که از همه مهم‌تر است، مسئله‌ی تحول است».

دفاع مقدس محاسبات دشمنان را تغییر داد

امام جمعه دشتستان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ رژیم بعثی عراق با هدف برانداختن نظام نوپای جمهوری اسلامی جنگی تمام عیار را علیه ایران اسلامی آغاز کرد و جنگی نابرابر در شرایطی به ایران تحمیل شد که از جانب استکبار جهانی بویژه آمریکا تحت فشار شدیدی قرار داشت.

وی اظهار کرد: در داخل کشور نیز جناح‌های وابسته به غرب و شرق، با ایجاد هیاهوی تبلیغاتی و ایجاد درگیری‌های نظامی در صدد تضعیف نظام بودند و نیروهای نظامی نیز به خاطر تبعات قهری انقلاب، هنوز مراحل بازسازی و ساماندهی را به طور کامل پشت سر ننهاده بودند.

مصلح بیان کرد: ارتش عراق که بر اساس محاسبات خود از وضعیت داخلی و خارجی ایران، فتح یک هفته‌ای تهران را در سر می‌پرورانید، در روزهای نخست تجاوز، بدون مانعی جدی در مرزها تا دروازه‌های اهواز و خرمشهر پیش تاخت.

وی افزود: تحت چنین شرایطی امام خمینی (ره) به خروش آمد و ندای ملکوتیش دل‌های شیفتگان انقلاب و نظام را متوجه دفاع از کیان جمهوری اسلامی کرد؛ به‌طوری‌که، نیروهای مردمی بدون امکانات و تجهیزات و حتی آموزش‌های نظامی به مقاومت پرداختند.

امام جمعه دشتستان اضافه کرد: علیرغم کارشکنی‌های رئیس جمهور وقت بنی‌صدر، دفاع مقدس مردم مسلمان و انقلابی ایران شکل گرفت و نیروهای جوان و شهادت طلب به جبهه‌ها شتافتند.

وی افزود: پس از شکل‌گیری اتحاد و انسجام در میان نیروهای انقلابی و طرد نیروهای وابسته، حماسه‌ای مقدس شکل گرفت که در تاریخ ایران اسلامی بی‌سابقه بود.

مصلح تصریح کرد: حماسه دفاع مقدسی که برکات و دستاوردهای بی‌نهایتی را برای ملت ایران به ارمغان آورد. جهاد و شهادت مردمان با ایمان و مخلص این سرزمین، ستون‌های نظام اسلامی را تا مدت‌ها مستحکم کرد.

وی با اشاره به جنایت‌های اخیر رژیم صهیونیستی در لبنان و غزه گفت: این اقدامات تروریستی و امنیتی مذبوحانه و وحشیانه‌ای که دشمن صهیونیستی در لبنان به راه انداخته و ترورهای همزمان حدود یک ماه و نیم اخیر و در ادامه آن ایجاد رعب و وحشت در افکار عمومی برای ایجاد تصویری شکست‌ناپذیر از رژیم صهیونیستی است.

لزوم ساماندهی بازار روز

امام جمعه دشتستان با اشاره به نابسامانی بازار روز برازجان خاطرنشان کرد: متأسفانه علی رغم قول و وعده‌های مکرر مسئولان شهر اعم از فرمانداری و شهرداری و شورا، مشکل بازار روز اعم از سد معبر و ترافیک و فروشندگان غیرمجاز همچنان آزار دهنده و نابسامان است.

وی تاکید کرد: مردم از وضعیت آن رضایت ندارند و هر کدام از دستگاه‌ها رفع مشکل را به دستگاه دیگر محول می‌کند و دیگران را مقصر می‌داند. انتظار می‌رود مسئولان امر نسبت به این مطالبه بحق مردم تدبیر و چاره‌ای بیندیشند و بازار روز را سامان داده و به این معضل پایان دهند.

کد خبر 6230854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha