۳۰ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۰۸

امام‌جمعه اسفرورین:

اوقاف به وضعیت جاده دسترسی حرم «آقاسیدعلی شارینی» توجه کند

اوقاف به وضعیت جاده دسترسی حرم «آقاسیدعلی شارینی» توجه کند

قزوین- امام‌جمعه اسفرورین گفت: مسیر منتهی به حرم آقاسیدعلی شارینی به دغدغه مردم تبدیل شده و نیاز است اوقاف مسیر دسترسی را تسهیل کرده و با کمک مردم و دولت این مسیر را احیا کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید روح‌الله حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر اسفرورین اظهار کرد: اسلام مخالف شادی نیست بلکه با رفتن به سمت شادی‌های کاذب اسلام را مخالف شادی نشان دادیم.

وی با بیان اینکه امام صادق (ص) افراد دارای تنبلی و ناراحتی و دوری از شادی را جزو سپاهیان جهل دانستند، افزود: در دین سفارش زیادی به شادی بودن و شعف شده اما آن را در قالب شرع و نشاط اسلامی و مسیر صحیح تعریف کرده است.

امام‌جمعه اسفرورین با اشاره به فرارسیدن هفته وحدت تأکید کرد: امام راحل (ره) بنیان‌گذار هفته وحدت است تا مسلمانان زیر بیرق پیامبر اکرم (ص) در کنار یکدیگر قرار بگیرند.

وی ادامه داد: دشمن به دنبال ایجاد تفرقه بین مسلمانان است تا در بین تفرقه‌ها کار خود را انجام دهد و ما باید مراقب این فضا باشیم که در زمین دشمن بازی نکنیم.

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به اینکه فردا آغاز هفته پر خیر برکت دفاع مقدس است، تصریح کرد: هرچقدر به عمق دفاع مقدس و زندگی شهدا پی می‌بریم شگفتی‌های بیشتری می‌بینیم و پی می‌بریم که این شهدا زمینی نبوده‌اند.

وی ادامه داد: موضوع دفاع مقدس بسیار مهم است و نباید اجازه دهیم این دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس به فراموشی سپرده شود و باید به جوانان امروز جامعه ما منتقل شود.

امام‌جمعه اسفرورین اضافه کرد: یکی از دستاوردهای بزرگ دفاع مقدس ایجاد روحیه خودباوری در جامعه است و رزمندگان و شهدای ما با دفاع از خاک کشور نشان دادند که می‌توانیم و این روحیه خودباوری باید به نسل امروز نیز منتقل شود.

وی با اشاره به آغاز سال تحصیلی تأکید کرد: هرچقدر در آموزش‌وپرورش بر روی دانش آموزان سرمایه‌گذاری کنیم در آینده نتیجه آن را خواهیم دید.

حجت‌الاسلام حسینی عنوان کرد: مراقب باشیم دانش آموزان در برخی خانواده‌ها به دلیل نداشتن تمکن مالی و فقر ترک تحصیل نکنند و تلاش کنیم تا با کمک همدیگر فرزندی در جامعه از تحصیل دور نماند.

وی با اشاره به فرارسیدن هفته وقف، گفت: مساجد اسفرورین وضعیت خوبی ندارد و نیاز است رسیدگی به مساجد در دستور کار قرار بگیرد.

امام‌جمعه اسفرورین افزود: مسیر منتهی به حرم آقاسیدعلی شارینی به دغدغه مردم تبدیل شده و نیاز است اوقاف مسیر دسترسی را تسهیل کرده و با کمک مردم و دولت این مسیر را احیا کند.

وی با اشاره به وضعیت رژیم صهیونیستی اظهار کرد: وضعیت اسراییل نشان می‌دهد این کشور در یک وضعیت فرسایشی قرار گرفته و دچار مشکلات عدیده‌ای شده است.

حجت‌الاسلام حسینی در پایان با بیان اینکه جنایت اخیر اسراییل در لبنان نشان از استیصال این رژیم و تلاش برای بقا به هر شکلی است، یادآور شد: بدون شک حزب‌الله ضربه‌ای محکم به اسراییل خواهد زد و انتقامی سخت را شاهد خواهیم بود.

کد خبر 6230899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha