۳۰ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۰۹

امام جمعه دشتی:

رویکرد وفاق ملی در انتخاب استانداران و فرمانداران لحاظ شود

رویکرد وفاق ملی در انتخاب استانداران و فرمانداران لحاظ شود

بوشهر- امام جمعه دشتی گفت: در انتخاب استانداران، فرمانداران و حتی بخشداران هم نگاه و رویکرد وفاق ملی لحاظ شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی زاهددوست در نماز جمعه خورموج با تبریک سالروز ولادت با سعادت نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص) و امام صادق (ع) و آغاز ماه مهر اظهار کرد: امیدواریم سال جدید تحصیلی سال موفقیت و سربلندی فرزندان عزیز ما در سنگر تعلیم و تربیت باشد.

وی اضافه کرد: از محورهای مهم برنامه‌های اجرایی کشور در برنامه‌های توسعه و اسناد تحول بنیادین، موضوع بسیار مهم آموزش و پرورش است و به اعتقاد رهبر معظم انقلاب «برای آموزش و پرورش هرچه هزینه کنیم سرمایه‌گذاری است.

امام جمعه دشتی بیان کرد: اگر در سال‌های گذشته مسئولان دغدغه مدرسه می‌داشتند و رسیدگی کرده بودند امروز این تعداد مدرسه تخریبی و فرسوده وجود نداشت. باید با برنامه‌ریزی صحیح و همت جدی برای اصلاح مدرسه تلاش کنیم و همه مسئولان، تصمیم‌سازان، تصمیم‌گیران و آحاد مردم باید اهمیت حیاتی دستگاه آموزش و پرورش را درک کنند.

وی با اشاره به آغاز هفته بزرگداشت دفاع مقدس خاطرنشان کرد: دفاع مقدس برشی از درخشان‌ترین و مهم‌ترین بخش‌های تاریخ انقلاب اسلامی، و نماد و مظهر ایستادگی، مقاومت، ایثار، عزت و استقلال ملت ایران است.

دفاع مقدس از بزرگ‌ترین افتخارات است

زاهددوست با بیان اینکه دفاع مقدس از بزرگ‌ترین افتخارات ملت ایران است که چراغی راهنما برای امروز و فردای ملت و دولت ماست افزود: تولید معارف ناب وصیت‌نامه شهدا، یکی از دستاوردهای ارزشمند دفاع مقدس است، که بازتاب اوج بصیرت شهدا و نورافکنی برای دل‌های تاریک ماست.

وی ادامه داد: عصاره این وصیت نامه‌ها درس ایمان، اخلاص، اطاعت پذیری از امام و رهبر خود و خسته نشدن در ادامه راه انقلاب و نترسیدن از ورود در میدان‌های سخت است. یاد بزرگمردان ایثارگر ما شهدای، سرافراز، جانبازان آزادگان و رزمندگان عزیز جاودانه است. اینها قهرمانان ملی ما و نزد ملت قدردان و قدرشناس ما واجب الاحترام هستند.

امام جمعه دشتی گفت: رهبر عزیز انقلاب فرمودند آنچه باعث شد جنگ ۸ ساله ادامه پیدا کند عوامل پشت پرده استکبار جهانی بود، که دشمن را تشویق می‌کرد به او امکانات می‌داد.دست کشورهای اروپایی و خصوصاً آمریکا پشت رژیم بعث بود.

وی اظهار کرد: دقیقاً مانند آنچه که امروز در جنگ اسرائیل با جبهه مقاومت می‌گذرد، رژیم صهیونیستی اگر تنها بود یک روز هم دوام نمی‌آورد، این آمریکا و اروپا هستند که آخرین تکنولوژی را در اختیار سگ‌های هار صهیونیستی قرار می‌دهند. تا دست به این گونه جنایات جنگی بزند.

زاهددوست‬ تصریح‬ کرد: ‬ اقدام اخیر رژیم صهیونیستی به کشتار جمعی مردم لبنان از طریق منفجر کردن سیستم‌های ارتباطی، مصداق جنایت جنگی است و نیازمند یک اقدام فوری بین‌المللی است. ‏

وی تاکید کرد: ما دعا می‌کنیم و اطمینان داریم بزودی دست مظلومان عالم باقدرت، گلوی نحس آمریکا و سگ هار او اسرائیل را خواهد فشرد و کودکان مظلوم فلسطین، لبنان، یمن و سوریه‌بر جنازه آنها شادی خواهند کرد.

دولت در انتخاب استانداران عجولانه عمل نکند

امام جمعه دشتی با تقدیر از موضع گیری های خوب و بجای رئیس جمهور بیان کرد: موضع گیری های مانند حمایت از جبهه مقاومت، اولویت دادن به کشورهای اسلامی خصوصاً همسایگان در روابط دولت، و لزوم برخورد قاطع با تبغیض، رانت، رشوه و فساد در بدنه ادارات، بسیار بجا و قابل تقدیر است.

وی اظهار کرد: به عنوان یک طلبه خیرخواهانه عرض می‌کنم که انتظار است گفتار و رفتار رئیس جمهور اسلامی بسیار شدید، متین و منطقی باشد. سادگی و صداقت ایشان زبانزد است.

زاهددوست افزود: دولت در انتخاب استانداران عجولانه عمل نکند که حتماً در یک بازده معین کار را تمام کنند. مواظب باشند دقت، فدای سرعت نشود.

وی ادامه داد: نباید معیار انتخاب صرفاً سیاسی و ستاد انتخاباتی باشد بلکه افراد کارآمد، مردمی، متدین، خوش فکر، جهادی و خستگی ناپذیر را انتخاب کنند تا برای دولت و مردم خدمتگزار و مایه زینت باشند.

امام جمعه دشتی خاطرنشان کرد: رئیس جمهور بارها بر شعار وفاق ملی تاکید داشتند، انتظار داریم این شعار محدود به انتخاب وزرا نشود، بلکه در انتخاب استانداران، فرمانداران و حتی بخشداران هم نگاه و رویکرد وفاق ملی لحاظ شود.

وی تاکید کرد: اقتضای عمل به شعار وفاق ملی این است که دولت دست رد به سینه همه استانداران و فرمانداران و مدیران فعلی نزند بلکه از ظرفیت و توانمندی آنان هم غفلت نکند و از توان و تجربه افراد کارآمد، متدین و دلسوز استفاده کند.

کد خبر 6230901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha