۳۰ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۴۲

امام جمعه عسلویه:

عسلویه نباید کمبود مدرسه و تجهیزات آموزشی داشته باشد

عسلویه نباید کمبود مدرسه و تجهیزات آموزشی داشته باشد

بوشهر- امام جمعه عسلویه گفت: شهرستان عسلویه به عنوان قطب اقتصادی و انرژی کشور نباید کمبود مدرسه و تجهیزات آموزشی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد محمدی در نماز جمعه عسلویه با تبریک ولادت باسعادت پیامبر مهربانی و رحمت حضرت محمد (ص) و فرزند برومندش امام صادق (ع) اظهار کرد: پیامبر گرامی اسلام شخصیت عرشی و فرشی دارد.

وی با بیان اینکه پیامبر گرامی اسلامی اهل میانه روی و اعتدال و اهل وحدت بود خاطرنشان کرد: از خصوصیات بارز امام صادق علم دانایی و تربیت انسان بود.

امام جمعه عسلویه با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید اضافه کرد: برای آموزش و پرورش هر چه هزینه کنیم سرمایه گذاری است. سند تحول اصل آموزش و پرورش است و اصل نیروی انسانی اساس توسعه شهرستان منابع انسانی است.

وی با بیان اینکه زمین و زمان مسخر نیروی انسانی است ادامه داد: نیروی انسانی توانمند در تراز اسلام و انقلاب تعهد و تخصص با هم آمیخته است. ۱۲۰ هزار مدرسه در کشور سرمایه اصلی کشور است از شما مردم خاضعانه می‌خواهم به مدرسه‌ها به عنوان اولویت نگاه کنید.

محمدی با بیان اینکه مدرسه‌ها را دریابید و نباید در عسلویه کمبود مدرسه داشته باشیم خاطرنشان کرد: در عسلویه نباید کمبود تجهیزات داشته باشیم و سیستم‌ها باید به روز رسانی شود. مدرسه مهم است و اینکه می‌گوئیم فضای مجازی فضای سایبری است مجازی نیست تمام زندگی جوان‌ها در همین است.

امام جمعه عسلویه هفته دفاع مقدس را تبریک گفت و افزود: یاد شهدای شهرستان شهید شاخص استان معلم شهید قنبر قنبری گرامی می‌داریم. شهید قنبری عزیز به دنبال علم رفت و معلم شد و کمتر از ۲۰ روز از عروسیش گذَشته بود که به تکلیف عمل کرد به جبهه رفت و به شهادت رسید.

تبیین هویت دفاع مقدس برای نسل جدید

وی با بیان اینکه هفته وحدت و هفته دفاع مقدس تقارن خوبی است تصریح کرد: وحدت دعوت به عبودیت است و دفاع مقدس مبارزه با طاغوت است. نمونه عملی مبارزه با طاغوت صدام بود که مأمور آمریکا بود و انقلاب اسلامی را درگیر جنگ کرد.

محمدی با اشاره به اینکه جنگ خوب نیست ولی دفاع مقدس شد افزود: باید این هویت را برای نسلی که آرام زندگی می‌کند تبیین کنیم. فرمانده سپاه ما برنامه‌های خوبی در سطح پایگاه‌ها و حوزه‌های بسیج تدارک دیده اند و این هفته را غنیمت بدانیم و از برنامه‌های هفته دفاع مقدس استفاده کنیم.

وی با تبریک روز گردشگری اضافه کرد: سواحل زیبای شهرستان نایبند و جاهای دیگر بسته‌های خوبی برای گردشگری هستند. گردشگری صنعتی هم مهم است و کارهای بزرگ جوانان در صنعت باید معرفی شود و از ظرفیت‌های گردشگری شهرستان باید استفاده شود.

حدود عسلویه تغییر نکرده است

امام جمعه عسلویه به بحث مهمی که روز گذشته در سطح رسانه‌ها مطرح شد اشاره کرد و گفت: از همان لحظه انتشار خبر پیگیری کردیم و من از لحظه شنیدن خبر با معاون سیاسی امنیتی استاندار تماس گرفتم و صحبت کردم. گفتند شایعه است و ابلاغ نشده است و تاکید می‌کنم تکذیب شود و به فرماندار شهرستان هم توصیه‌های لازم را داشتیم و ایشان هم پیگیر هستند.

وی ادامه داد: شهرستان‌های عسلویه و کنگان به هم آمیخته اند؛ هم مردم و مجموعه‌ها با هم دوست هستند و هم از این صنعت استفاده می‌کنند. ضرورت ندارد به این مباحث تغییرات پرداخته شود. این الفت و دوستی که بین مردم دو شهرستان بین شیعه و سنی هست باید حفظ شود.

محمدی خاطرنشان کرد: وزیر کشور که احتمالاً حرف‌های ما را بشنوند باید تذکر بدهند و باید مراعات شود. مجموعه‌هایی که هست در خدمت مردم شهرستان و شهرستان‌های همجوار حتی کشور هست. تمامیت ارضی و هویت اینجا مهم است وفاق و همدلی حفظ شود. این آرامش که از میزبانان خوب صنعت مردم عسلویه هست حفظ شود.

وی اظهار کرد: معاون سیاسی استاندار بوشهر امروز هم به بنده سفارش کردند به عرض مردم شریف شهرستان برسانم که هیچ ابلاغی در تغییر حد و حدود شهرستان صورت نگرفته و شایعه است.

امام جمعه عسلویه به بحث اشتغال اشاره کرد و افزود: در این خصوص جلسات خوبی برگزار شده است و منطقه ویژه همراهی می‌کند و با کمک شما به مشکل اشتغال به صورت ویژه پرداخته شود.

کد خبر 6230926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha