۳۰ شهریور ۱۴۰۳، ۱۶:۱۰

امام جمعه گناوه:

دوران دفاع مقدس نماد حماسه پرشکوه مقاومت ملت بزرگ ایران است

دوران دفاع مقدس نماد حماسه پرشکوه مقاومت ملت بزرگ ایران است

گناوه- امام جمعه گناوه گفت: دوران دفاع مقدس یکی از درخشان‌ترین و مهمترین بخش‌های تاریخ انقلاب اسلامی و نماد همیشگی حماسه پرشکوه مقاومت ملت بزرگ ایران است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گناوه با تبریک میلاد باسعادت نبی مکرم اسلام، محمد مصطفی (ص) و امام صادق (ع) اظهار داشت: پیامبر (ص) احیاء کننده و حیات بخش مؤمنان است.

امام جمعه گناوه با اشاره به برخی حوادث خارق العاده ای در شب میلاد نبی اکرم (ص) در جهان، افزود: این حوادث با معجزه متفاوت است و نوعی آمادگی جامعه بشریت برای آمدن یک پیامبر است.

وی با بیان اینکه روز میلاد آن حضرت، به عنوان «روز اخلاق و مهرورزی» نامگذاری شده است گفت: مهرورزی امروز در جامعه بشری رخت بربسته و جوامع بشری نیازمند اخلاق و مهرورزی است و باید با الگوگیری از آن حضرت در زندگی خود درس بگیریم.

دوران دفاع مقدس، نماد همیشگی حماسه پرشکوه مقاومت ملت بزرگ ایران

وی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس بیان کرد: دوران دفاع مقدس یکی از درخشان‌ترین و مهمترین بخش‌های تاریخ انقلاب اسلامی و نماد همیشگی حماسه پرشکوه مقاومت ملت بزرگ ایران است.

حجت الاسلام رکنی حسینی خاطرنشان کرد: این رویداد ماندگار و جاودان با وجود خسارات فراوان، مملو از درس ایستادگی، مقاومت، ایثار، عزت و استقلال است.

وی ادامه داد: هشت سال دفاع مقدس از بزرگترین افتخارات ملت ایران اسلامی و تجلی گاه ایستادگی و فداکاری عمومی بی نظیر مردم در همه ادوار تاریخ است به گونه‌ای که چراغی راهنما و روشن برای آیندگان و مدیریت راهبردی و کلان کشور تلقی می‌شود.

امام جمعه گناوه بیان کرد: دفاع مقدس به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب یک گنجینه بی نظیر و بی بدیل است.

وی با اشاره به اینکه دوران دفاع مقدس دستاوردهای بی نظیری دارد، ادامه داد: در منظومه فکری رهبر فرزانه انقلاب یکی از شاخصه‌های دوران دفاع مقدس، پیروزی ملت ایران است که باعث شد تا توطئه‌های دشمن در نابود کردن نظام و شجره نوپای انقلاب اسلامی ناکام بماند.

وی گفت: در حالی که صدام با پاره کردن قطعنامه الجزایر اعلام کرد که سه روزه تهران را تصرف خواهند کرد اما با ایثار، فداکاری، ازخودگذشتگی که هیچ قلم و فیلم و نوشته‌ای یارای بیان آن را ندارد، تمام توطئه‌های دشمن را ناکام گذاشت.

حجت الاسلام رکنی حسینی با بیان اینکه حفظ تمامیت جغرافیایی و سرزمینی کشور در این جنگ بی نظیر است، گفت: با نگاهی به تاریخ، در طول ۲ قرن گذشته هر جنگی بر علیه کشور ما رخ داده قسمتی از این سرزمین ما تجزیه و از کشور جدا شده است اما در دوران دفاع مقدس با فداکاری‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان حتی یک وجب از خاک کشور به دست دشمن بیافتد.

وی ادامه داد: باید قدر گنجینه دفاع مقدس را بدانیم و نگذاریم که دستاوردهای معنوی و پیشکسوتان و رزمندگان این دوران در پیچ و خم‌های زندگی و دنیا به دست فراموشی سپرده شوند.

ضرورت حفظ وحدت امت اسلامی

وی با اشاره به دیدار جمعی از علما و بزرگان اهل سنت به مناسبت هفته وحدت با رهبر فرزانه انقلاب گفت: رهبری در این دیدار فرمودند «باید بیشترین تلاش و همت امامان انقلاب در زمینه مسائل مذاهب اسلامی در داخل کشور و جهان اسلام ناظر بر این معنا باشد که امت اسلامی را نباید فراموش کنیم.» و این گل واژه «امت اسلام» مورد تاکید است.

حجت الاسلام رکنی حسینی گفت: رهبری فرمودند: در نمازهای جمعه و سایر اجتماعات بزرگ این عنوان امت اسلامی را باید تکرار کنیم و کاری کرد که همه به هوش بیایند و بفهمیم که عضو امت اسلامی هستیم».«هدف ما عزت امت اسلامی است و این امت اسلامی جز با اتحاد و اتفاق به دست نمی‌آید و همه باید در زمینه اتحاد متحد شوند.

وی ادامه داد: باید با کسانی که به دنبال مخدوش کردن وحدت بین امت اسلامی هستند به تعبیر فرمایش رهبری باید مقابله کرد.

دوران دفاع مقدس نماد حماسه پرشکوه مقاومت ملت بزرگ ایران است

ناکامی رژیم صهیونیستی در رسیدن به اهداف خود در انفجارهای اخیر

امام جمعه گناوه با اشاره به انفجارهای متعدد در دستگاه‌های ارتباطی در لبنان از سوی رژیم صهیونیستی بیان کرد: این تشدید تنش‌ها در حالی رخ داد که مذاکرات رژیم صهیونیستی تحت هدایت آمریکا برای آزاد کردن اسرا جنگی اسرائیل در غزه بی نتیجه مانده و حماس حاضر به پذیرفتن شروط رژیم صهیونیستی با وجود فشار واشنگتن و میانجی‌ها نشده است.

وی اضافه کرد: رژیم صهیونیستی به دنبال آن است که با این حملات ضمن ایجاد اختلال ادراکی در قدرت تصمیم گیری مقاومت بتواند کادر مرکزی حزب الله را وادار به عقب نشینی از ادامه جنگ کند تا حزب الله دست از پشتیبانی از حماس بردارد.

امام جمعه گناوه اضافه کرد: سناریوی دوم رژیم صهیونیستی در این حملات اخیر شعله ور سازی جنگ در جنوب لبنان است اما سید مقاومت فرمودند که دوست و دشمن بدانند که به ساختار مقاومت ضربه‌ای وارد نشده گرچه این ضربه سنگین را پذیرفتند اما آنچه دشمن به دنبال آن بود تا با این انفجارها بتواند تأثیری در ساختار مقاومت ایجاد کند، به آن دست نیافته است.

ارتباط مستمر خانواده و مدرسه

وی با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها بیان کرد: با توجه به اینکه خانواده‌های بی بضاعت زیادی قدرت خرید لوازم آموزشی و مدرسه فرزندان خود را ندارند، همه مردم و خیرین به این خانواده‌ها کمک و یاری کنند.

وی گفت: با توجه به اینکه آسیب‌های زیادی در جامعه امروز دانش آموزان، فرزندان و خانواده‌ها را تهدید می‌کند، والدین باید ارتباط مستمری با مدرسه به عنوان خانه دوم فرزندان داشته باشند تا از این آسیب‌ها در امان بمانند.

ترویج فرهنگ وقف در جامعه

امام جمعه گناوه با اشاره به هفته وقف گفت: وقف به عنوان صدقه جاری در روایات اسلامی مورد تاکید قرار گرفته است و باید تلاش کرد تا این سنت حسنه در جامعه احیا شود.

وی گفت: اداره اوقاف باید در جامعه اعتمادسازی کند تا وقف در جامعه ترویج و مردم به این سنت حسنه تشویق شوند.

با سنت تیراندازی در مراسم‌ها برخورد شود

امام جمعه گناوه با اشاره به موضوع تیراندازی در برخی مراسم شادی‌ها و سوگواری‌ها گفت: آسیب‌ها های ناشی از اینگونه اقدامات را بارها شاهد بوده‌ایم و طی سال‌ها این موضوع را در شورای فرهنگ عمومی مطرح و مصوباتی نیز داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه اقدام به تیراندازی در مراسم‌ها خطر جانی برای مردم دارد، گفت: بارها از همین تریبون از نیروی انتظامی درخواست کرده‌ام که این افراد شناسایی و مجوزهای آنها باطل و اگر مجوز ندارند برخورد شود.

وی بیان کرد: اینگونه اقدامات ضد فرهنگ و سنت رسول الله (ص) است و باید همه در این زمینه همکاری کنند تا از جامعه برچیده شود.

کد خبر 6230937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha