۳۰ شهریور ۱۴۰۳، ۱۶:۰۱

امام جمعه جوپار:

هفته وحدت فرصت همگرایی مسلمانان و مرزبندی با دشمنان است

هفته وحدت فرصت همگرایی مسلمانان و مرزبندی با دشمنان است

کرمان_امام جمعه شهر جوپار گفت: هفته وحدت فرصت تقویت همگرایی مسلمانان و مرزبندی با دشمنان است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین حسین صافی زاده، در خطبه‌های این هفته نمازجمعه شهر جوپار با اشاره به هفته وحدت گفت: هفته وحدت فرصت تقویت همگرایی مسلمانان و یک فرصت خوب برای مرزبندی با دشمنان می‌باشد.

وی با بیان اینکه بعضی‌ها به اسم دین و مذهب بین مذاهب اسلامی تفرقه ایجاد می‌کنند افزود: آنها برای قرب و رسیدن به خدا از همان چیزی که خدا برای وحدت می‌خواهد استفاده کند برای تفرقه استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: این رفتار و صحبت‌ها گاهی اوقات دشمنانه است و بعضی‌ها عامدانه دنبال این هستند که وحدت را از بین ببرند.

وی افزود: هفته وحدت فرصت شادی اهل بیت است و همانطور که صدای عزا در شهری طنین انداز می‌شود، در ایام شادی صدای شادی اهل بیت در شهر طنین انداز شود.

حجت الاسلام صافی زاده، با اشاره به ۱۶ ربیع سالروز اولین نماز جمعه توسط پیامبر اکرم (س) گفت: ایشان بر اساس تاریخ و روایات دوشنبه ۱۲ ربیع الاول وارد مدینه شدند و اولین کاری که کردند مسجد قبا را ساختند.

وی با بیان اینکه مسجد پایگاه تمدن سازی است افزود: آیا مساجد ما پایگاه تمدن سازی هستند؟ چقدر کار فرهنگی مؤثر و تأثیر گذار برای جوانان و نوجوانان در مساجد انجام می‌شود؟ در نماز جماعت مساجد چقدر جوان و نوجوان حضور دارند؟

وی افزود: بانیان فرهنگی مساجد و هیئت امنا مساجد به هوش باشند، اینها اتمام حجت‌های الهی اند و فردا ما باید جوابگو باشیم.

امام جمعه جوپار همچنین با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: در شهر جوپار غبارروبی گلزار مطهر شهدا و کاروان خودرویی از برنامه‌های این هفته خواهد بود.

حجت الاسلام صافی زاده، با اشاره به تأثیر گردشگری در رونق اقتصادی شهر جوپار گفت: اگر در جوپار خرید و گردشگری رونق پیدا کرد، اقتصاد شهر قوی می‌شود، زیرا گردشگرانی که وارد جوپار می‌شوند همه سرمایه هستند و باید برای آنها برنامه ریزی کرد.

وی در مورد مشکل آب شهرک‌های جوپار گفت: مشکل آب شهرک جمهوری جوپار هنوز حل نشده است و مردم این شهرک باید پیگیر و مطالبه گر باشند تا کار به مرحله بحران نرسد.

وی با اشاره عملیات تروریستی جمعی که در لبنان اتفاق افتاد افزود: هزاران نفر در این عملیات تروریستی که توسط رژیم تروریست پرور و جلاد صهیونیستی انجام شد ضربه خوردند.

کد خبر 6230953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha