۳۰ شهریور ۱۴۰۳، ۱۵:۳۸

سخنگوی صنعت برق مطرح کرد؛

بهره برداری از پروژه ملی رشت- انزلی- پره سر در آبان ماه سال جاری

بهره برداری از پروژه ملی رشت- انزلی- پره سر در آبان ماه سال جاری

رشت- مدیرعامل شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) گفت: پروژه ملی خط چهار مداره رشت- انزلی- پره سر آبان ماه سال جاری بهره برداری می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی رجبی مشهدی بعد از ظهر جمعه پس از بازدید از پروژه ملی خط چهار مداره رشت -انزلی- پره سر با اشاره به اهمیت این پروژه ملی برای کشور و استان گیلان اظهار کرد: رفع موانع این پروژه ملی مورد توجه وزارت نیرو است و وزیر نیرو تسریع در روند پایانی عملیات اجرایی آن را مورد تاکید قرار دادند.

مدیر عامل توانیر افزود: طول خط این پروژه ۶۰ کیلومتر با سرمایه گذاری ۱,۵۰۰ میلیارد تومان است که تاکنون ۹۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با افزایش گروه‌های کاری این پروژه ملی آبان ماه امسال بهره برداری خواهد شد و در مدار شبکه سراسری قرار می‌گیرد.

سخنگوی صنعت برق کشور با اشاره به ویژگی‌های این پروژه ملی گفت: با اجرای این پروژه ملی مشکل تأمین انرژی واحدهای تولیدی استان گیلان رفع می‌شود و علاوه بر آن ضمن تأمین نیازهای این استان، مازاد مصرف انرژی تولیدی به استان‌های دیگر انتقال می‌یابد.

احداث نیروگاه‌های جدید در گیلان

مدیر عامل توانیر در مورد احداث نیروگاه‌های جدید در گیلان گفت: با توجه به ویژگی‌های خاص استان گیلان و در نظر گرفتن رشد صنعت و جمعیت گردشگری و رشد مصرف سالانه ۸ درصدی بر اساس اولویت‌های وزارت نیرو احداث نیروگاه‌های تجدید پذیر و مقیاس کوچک برای گیلان پیش بینی شده است.

وی افزود: در گیلان به علت محدودیت زمین احداث نیروگاه مقیاس بزرگ بسیار دشوار است لذا با ایجاد نیروگاه‌های تجدید پذیر و مقیاس کوچک و توسعه ارتباطات الکتریکی با استان‌های همجوار، انرژی مورد نیاز گیلان به نحو مطلوب تأمین خواهد شد.

رجبی از برق منطقه‌ای گیلان به عنوان شاخص یاد کرد و افزود: برق منطقه‌ای گیلان از هم اکنون برای تابستان سال آینده ۲۲ پروژه مهم و با اولویت، ضروری و حیاتی را تعرفه کرد که مراحل اجرایی آن از هم اکنون آغاز شده است و با این اقدام در جلب رضایت مردم خوب عمل کرده است که همه اهداف وزارت نیرو، توانیر و دیگر مجموعه‌های صنعت برق خدمت رسانی به مردم و جلب رضایت آنان است لذا جا دارد از مدیر عامل و مجموعه همکاران برق منطقه‌ای گیلان خالصانه تشکر و قدردانی کنم.

کد خبر 6230983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha