۳۰ شهریور ۱۴۰۳، ۱۵:۵۰

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد: 

آمار دقیق شهدای غزه و کرانه باختری از ۷ اکتبر تاکنون

آمار دقیق شهدای غزه و کرانه باختری از ۷ اکتبر تاکنون

وزارت بهداشت غزه آمار دقیق شهدا و زخمی‌های فلسطینی در نوار غزه و کرانه باختری را از روز هفتم اکتبر تاکنون اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فلسطینی شهاب، وزارت بهداشت فلسطین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که از روز هفتم اکتبر سال گذشته تاکنون و در نتیجه درگیری‌های گسترده در کرانه باختری بیش از ۷۱۶ نفر در کرانه باختری به شهادت رسیده‌اند که ۱۶۰ نفر از آنها را کودکان تشکیل می‌دهند. ۱۰ نفر از شهدای کرانه باختری نیز زن هستند و ۹ نفر از شهدا را افراد سالخورده تشکیل می‌دهند.

بر اساس این گزارش در حوادث ۱۱ ماه گذشته بالغ بر ۵۷۵۰ فلسطینی در کرانه باختری زخمی شده‌اند.

این بیانیه آمار شهدای فلسطینی در نوار غزه در مدت مشابه را بالغ بر ۴۱۲۷۲ شهید و تعداد زخمی‌ها را بیش از ۹۵۵۵۰ نفر اعلام کرد.

در همین رابطه در پی حملات موشکی دیشب نیروهای رژیم اشغالگر صهیونیستی به منزل مسکونی خانواده ابو الهطل که در مقابل ایستگاه برق شهر غزه قرار داشت، ۶ نفر از اعضای این خانواده به شهادت رسیدند و تعدادی دیگر نیز زخمی شدند.

پس از گذشت حدود ۱۲ ماه از جنگ رژیم صهیونیستی علیه ساکنان نوار غزه، این جنگ که با دو هدف اعلام شده نابودی جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست به راه افتاد، تاکنون به اهداف خود نرسیده است.

حمله جنایت کارانه ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه دوازدهمین ماه خود را در حالی سپری می‌کند که رژیم صهیونیستی و جنبش حماس با میانجیگری قطر و مصر و با حضور آمریکا از چند ماه پیش، مذاکرات غیرمستقیم و پر افت و خیزی را برای دستیابی به توافق آغاز کردند، اما تاکنون به علت کارشکنی تل آویو به نتیجه‌ای نرسیده است.

کد خبر 6230986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha