۳۰ شهریور ۱۴۰۳، ۱۶:۳۹

امام جمعه دیر:

نگذاریم دفاع مقدس را تحریف کنند

نگذاریم دفاع مقدس را تحریف کنند

بوشهر- امام جمعه دیر گفت: ما یک جنگ نابرابر هشت ساله را با عزت و سربلندی پشت سر گذاشتیم و باید با بیان خاطرات آن دوران از تحریف دفاع مقدس جلوگیری کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدعلی حسینی در خطبه‌های نمازجمعه بندر دیر با تبریک میلاد پیامبر اسلام (ص) و هفته وحدت، اظهار داشت: ساده زیستی، خوش اخلاقی و گشاده رویی، خوش معاشرت، فروتنی و تواضع از ویژگی‌های اخلاقی پیامبر بود.

امام جمعه دیر با بیان اینکه پیامبر در عین فروتنی، تواضع‌اش همراه با ذلت نبود، افزود: پیامبر نسبت به مؤمنین مهربان و در هدایت آنها حریص بود.

حسینی با بیان اینکه پیامبر دیر خشمگین و زود راضی می‌شد، ادامه داد: اگر نسبت به دین و ارزش‌ها اهانتی صورت می‌گرفت آثار خشم در چهره پیامبر نمایان می‌شد اما هیچ گاه نسبت به برخوردی که با خودش می‌شد، ناراحت نمی‌شد.

وی عنوان کرد: پیغمبر و یارانش با کسانی که با اسلام و مسلمین سر جنگ داشتند سخت برخورد می‌کردند اما بین مؤمنین رحمت داشتند.

خطیب نمازجمعه دیر با تبریک میلاد امام جعفر صادق (ع)، خاطرنشان کرد: در اعمال و رفتار خود زینت این امام بزرگوار باشیم.

وی با بیان اینکه در کنار عزاداری برای اهلبیت در مناسبت‌های اعیاد نیز باید شاد باشیم، تاکید کرد: جامعه ما به شادی سالم و بدون گناه نیاز دارد و اگر این مهم را فراهم نکنیم جوانان ما به سمت برنامه‌های دیگر می‌روند.

حسینی با تبریک سالروز اقامه اولین نمازجمعه توسط پیامبر اسلام (ص)، گفت: پیامبر بعد از هجرت به مدینه دو کار اساسی انجام داد یکی ساخت مسجد و دیگری اقامه نمازجمعه بود، بنابراین ما نیز با حضور در مساجد و نمازجمعه قدردانی خود را از این دو نعمت نشان دهیم.

وی با اشاره به روز وقف، ابراز کرد: بسیاری از بناهای آموزش و پرورش، بهداشت و درمان و اماکن دینی و مذهبی و کارهای عام المنفعه از ناحیه موقوفات و سنت حسنه وقف ایجاد شده اند و نباید بگذاریم این سنت به فراموشی سپرده شود.

امام جمعه دیر با تاکید بر لزوم وقف بر اساس نیازمندی‌های جامعه، بیان کرد: متأسفانه یک مرکز قرآنی در شهر و شهرستان ما برای فعالیت‌های قرآنی وجود ندارد. در زمینه فضاهای آموزشی و بهداشتی و درمانی نیز باید وقف انجام شود.

وی با اشاره به تلاش دشمن برای به فراموشی سپرده شدن هویت امت اسلامی، اظهار کرد: در مجالس باید بر روی هویت اسلامی تاکید شود. مرزهای جغرافیایی حقیقت و هویت اسلامی را تغییر نمی‌دهند. عزت امت اسلامی با حفظ وحدت محقق می‌شود.

حسینی تاکید کرد: در مقابل طراحی‌های دشمن و اقداماتی که بعضی‌ها نادانسته بین شیعه و سنی انجام می‌دهند و برخی هم آگاهانه در زمین دشمن بازی می‌کنند باید ایستادگی کرد. یکی از واجبات قطعی ما حمایت از ملت مظلوم غزه و فلسطین است.

وی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اضافه کرد: هر ملتی باید افتخارات خود را زنده نگه دارد و جنگ هشت ساله و دفاع مقدس از بزرگترین افتخارات ملت ما است.

امام جمعه دیر با بیان اینکه ما با آمریکایی‌ها که جوانان ما را به شهادت رساندند و هشت سال ما را گرفتار جنگ کردند، دشمنی داریم، ابراز کرد: برداشت من این است که سخنی که رئیس جمهور مبنی بر برادری با آمریکا گفتند شوخی بود منتها بعضی‌ها سو استفاده کردند ولی آمریکایی‌ها دچار توهم شدند و سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد ما کاری به حرف‌هایی که زده می‌شود نداریم و این برادری باید در عملکرد ایران نشان داده شود.

وی عنوان کرد: ما یک جنگ نابرابر هشت ساله را با عزت و سربلندی پشت سر گذاشتیم. چرا این دفاع مقدسمان را تابلو نکنیم و به نسل جوان منتقل نکنیم. باید با بیان خاطرات دفاع مقدس، جلوی تحریفات را بگیریم.

امام جمعه دیر با تاکید بر اینکه باید از گنجینه دفاع مقدس برداشت و عوامل پیروزی در دفاع مقدس را مطرح کنیم، گفت: فرهنگ بسیجی و مقاومت و ظلم‌ستیزی و استکبارستیزی و ایثارگری و شهادت طلبی ما به همه جهان صادر شده است و امروز ایران اسلامی با صلابت تر از گذشته در مقابل دشمنان ایستاده است.

خطیب نمازجمعه دیر با تبریک بازگشایی مدارس، گفت: مسئله تربیت نسل آینده ساز مسئولیت سنگینی است. تربیت انسان‌هایی متدین، متفکر، خلاق، با روحیه جهادی بر عهده آموزش و پرورش است اما این نهاد به تنهایی از عهده این مسئولیت برنمی آید و همه مردم و خانواده‌ها و مسئولین باید کمک کنند.

وی با بیان اینکه هزینه کردن در آموزش و پرورش سرمایه گذاری برای آینده است، ابراز کرد: مدارس براساس قانون برای ثبت نام دانش آموزان نباید پول بگیرند اما کسانی که توانایی دارند هرچند اندک برای تقویت دانش آموزان خود به مدارس کمک کنند.

حسینی یادآور شد: اگر در آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری نکنیم بعدها باید برای مشکلات و آسیب‌های اجتماعی و اخلاقی فرزندان خود میلیون‌ها تومان هزینه کنیم.

وی با اشاره به حوادث اخیر در لبنان، انفجار دستگاه‌های ارتباطی و پیجر در این کشور را محکوم کرد و گفت: رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا و کشورهای غربی خطوط قرمز را زیر پا می‌گذارد و از طریق یک ابزار غیرنظامی، نسل کشی و قتل عام صورت داد.

امام جمعه دیر بیان داشت: برخلاف تصور رژیم صهیونیستی که دنبال گرفتن پشتوانه از حزب الله بود اما همبستگی خوبی در لبنان شاهد بودیم و تیر دشمن به سنگ خورد.

وی به بیانات دبیرکل حزب الله لبنان اشاره کرد و افزود: صداقت ایشان و ایمان و معنویت مجاهدان لبنانی همان روحیه رزمندگان ما در دفاع مقدس است.

حسینی عنوان کرد: در صورتی که اسرائیل بخواهد برای لبنان کمربند امنیتی ایجاد کند به تله و کمین برای خودش تبدیل خواهد شد و در باتلاق گرفتار می‌شود.

کد خبر 6231036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha