۳۰ شهریور ۱۴۰۳، ۱۷:۲۲

مدیر مرکز تخصصی حوزوی ریحانه الرسول( ص):

وحدت شاخصه مهم تمدن سازی اسلام و ظهور منجی بشریت است

وحدت شاخصه مهم تمدن سازی اسلام و ظهور منجی بشریت است

ساوه- مدیر مرکز تخصصی حوزوی ریحانه الرسول گفت:وحدت شاخصه مهمی برای تمدن سازی اسلام و ظهور منجی بشریت است

نجیبه کرمی در گفت وگو با خبرنگار مهر، با تبریک هفته وحدت گفت: روز دوازدهم ربیع الاول به روایت اهل تسنن ولادت حضرت محمد (ص) وروز هفدهم ربیع الاول به روایت شیعه ولادت حضرت رسول است که امام راحل فاصله این دو تاریخ را هفته وحدت اسلامی اعلام کردند و این مهم سبب شده همه در سایه وحدت تلاش کنیم تا اهداف پیامبر اسلام (ص) برای جهانی سازی اسلام و ظهور حضرت مهدی (عج)، محقق شود.

مدیر مرکز تخصصی حوزوی ریحانه الرسول (ص) افزود: مقام معظم رهبری نیز ۲ وظیفه مهم را برای امت اسلامی از جمله تبیین و جامعیت اسلام در همه شئونات زندگی بشر و مساله دوم که تقویت اتحاد مسلمانان است، تعیین کردند.

وی افزود: وحدت اسلامی یک امر اصولی و فرضیه قرآنی است که برای ایجاد تمدن سازی نوین اسلامی به آن نیاز داریم و این مهم صرفاً با اتحاد بین شیعه و سنی محقق می‌شود.

کرمی از دیگر شاخصه‌های اصلی اتحاد مسلمانان را مساله وحدت و فلسطین عنوان کرد و گفت: در سایه وحدت اسلامی میان شیعه و سنی و از سویی شعار امسال مسلمانان که وحدت مسلمان برای غزه است باید به مساله غزه بپردازیم.

وی افزود: هفته دفاع مقدس امسال با هفته وحدت تقارن پیدا کرده و این مهم بیانگر آن است که دفاع از اسلام همواره مورد توجه بوده و تا زمانی که قدس قبله اول مسلمانان است و در آن مکان مقدس نماز اقامه می‌شود.

مدیر مرکز تخصصی حوزوی ریحانه الرسول (ص)، وحدت بین شیعه و اهل تسنن را عاملی مهم در شکست حکومت غاصب اسرائیل عنوان کرد و گفت: به طور حتم با وحدت و همدلی مسلمانان جهان اسرائیل نابود می‌شود و با ایجاد زمینه تمدن اسلامی، شرایط برای ظهور امام زمان (عج) فراهم می‌شود.

کد خبر 6231065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha