۳۰ شهریور ۱۴۰۳، ۲۰:۱۰

استاد حوزه علمیه قم:

صلوات، راه ارتباط با اهل بیت (ع) و پیامبر اکرم (ص) است

صلوات، راه ارتباط با اهل بیت (ع) و پیامبر اکرم (ص) است

قم- استاد حوزه علمیه قم گفت: شهدا نشان دادند که با فاصله چند هزار ساله می‌شود با پیامبر دوست و همسایه شد و روش تمسک به اهل بیت (ع) و پیامبر اسلام (ص) ذکر مبارک صلوات است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدمهدی ماندگاری شامگاه جمعه در مراسم شب میلاد شهادت پیامبر (ص) و امام صادق (ع) اظهار کرد: کسانی که به ولایت اعتقاد نداشته باشند، پایین می‌روند و کسانی که به ولایت، پیامبر اکرم (ص) و امامان تمسک بجویند، نورانی‌تر می‌شوند و از گناهان نجات خواهند یافت.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه ما باید با صلوات بالاتر برویم و امور خطا و گناهان خود را به این ذکر دلالت ندهیم، ابراز کرد: امشب شب ولادت الگوی خلقت یعنی پیامبر است و ما باید از ایشان و اهل بیت (ع) الگو بگیریم و پیرو آنها باشیم.

سخنران حرم بانوی کرامت بیان کرد: رزمندگان، شهدا و جانبازان با پیروی از پیامبر (ص) بالا رفتند و با ایشان هم سیرت شدند و آنان با از جان گذشتگی، همراه شدن با انقلاب و ایستادگی در مقابل ولایت کفر ندای لا اله الا الله را نجوا کردند.

وی ادامه داد: هر جا ندای لا اله الا الله شنیده می‌شود، به برکت خون شهداست و در آیه ۶۹ سوره نساء آمده است هر کسی که خداوند را اطاعت کند، با پیامبران، امامان و علمای صالح در بهشت برین و رضوان محشور می‌شود.

حجت الاسلام ماندگاری عنوان کرد: شهدا نشان دادند که با فاصله چند هزار ساله می‌شود با پیامبر دوست و همسایه شد و روش تمسک به اهل بیت و پیامبر اسلام هم ذکر مبارک صلوات است.

استاد حوزه علمیه قم اذعان کرد: ما باید فکر خود را با پیامبر تنظیم کنیم، چراکه ایشان از دشمنان هراسی نداشت و به آیه شریف «جاء الحق و زهق الباطل ان الباطل کان زهوقا» اعتقاد داشتند.

سخنران حرم بانوی کرامت با بیان اینکه صلوات یک دانشگاه است، تصریح کرد: امام حسن مجتبی (ع) نمایشگاه خلق و خوی پیامبر است، چون منطق ایشان با پیامبر همسانی داشت و ما نیز باید با پیامبر اکرم (ص) هم منطق شویم.

حجت الاسلام ماندگاری خاطرنشان کرد: امشب شب میلاد صلوات است و گناهان پاک، افکار توحیدی و اعمال قرآنی می‌شود و شهدا این ندا را فهمیدند و وارد این دانشگاه و با حضرت محمد (ص) محشور شدند.

کد خبر 6231177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha