۳۰ شهریور ۱۴۰۳، ۲۲:۴۶

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ملایر مطرح کرد؛

برپایی اولین جشنواره فرش ملی چارچنگ روستای کِسب شهرستان ملایر

برپایی اولین جشنواره فرش ملی چارچنگ روستای کِسب شهرستان ملایر

همدان_ رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ملایر از برپایی اولین جشنواره فرش ملی چارچنگ در روستای کِسب این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، ابراهیم جلیلی اظهار کرد: اولین جشنواره فرش ملی چارچنگ روستای کسب چهارشنبه ۲۸ شهریور ماه در مدرسه بی بی سلطان این روستا با حضور بخشدار جوکار، نماینده مردم شریف ملایر در مجلس رئیس اداره صمت و تنی چند از مدیران دستگاه‌های اجرایی و مردم با فرهنگ کسب و روستاهای تابعه و میهمانان این رویداد برگزار شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ملایر مهارت بافت قالی چارچنگ روستاهای کسب و ننج (از توابع بخش جوکار شهرستان ملایر) را یک میراث گهربار برای این منطقه برشمرد و افزود: این جشنواره به عنوان اولین جشنواره فرش ملی کسب و ننج و بخشی از جشنواره‌های پاییزی شهرستان ملایر است که در این رویداد برنامه‌های مختلفی از جمله اجرای موسیقی سنتی توسط گروه سپیدار، برنامه طنز آقای رمضانی از مجریان شبکه استانی و کارگاه بافت زنده فرش چارچنگ و نمایش انواع فرش و خامه و بازارچه محصولات محلی برگزار شد.

گفتنی است، هنر قالی‌بافی این دیار به علت رنگ‌بندی خاص منطقه، ویژگی‌های نقوش فرش و سایر ویژگی‌های منحصر به‌فرد خود در تاریخ ۱۹/‏۱۰/‏۱۴۰۱‬ با شماره ۲۷۹۹ به عنوان چهاردهمین میراث ناملموس ملی شهرستان ملایر به ثبت رسیده است.

کد خبر 6231250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha