۳۱ شهریور ۱۴۰۳، ۹:۱۳

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی:

شکل گیری امت واحده در بین مسلمانان مأموریت اصلی پیامبران است

شکل گیری امت واحده در بین مسلمانان مأموریت اصلی پیامبران است

مشهد- مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: شکل گیری امت واحده در بین مسلمانان اهل تسنن و شیعه مأموریت اصلی پیامبران بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام هادی صاحبقرانی شامگاه جمعه به مناسبت هفته وحدت در جمع علمای اهل تسنن خواف اظهار کرد: همه پیامبران الهی تا آخرین پیامبر خدا تمام تلاش خود را انجام داده تا یک امت مسلمان امت واحده تشکیل شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به آیات و روایات که اگر با هم درگیر شده و نزاع کنیم وارد یک مناظره شده‌اید ادامه داد: از این نزاع و دوگانگی تنها شیطان و دوستانش، سود و بهره می‌برند.

وی گفت: مأموریت شیطان اینست که بین امت واحده که شکل می‌گیرد تفرقه، نزاع و کینه بیندازد تا از یکدیگر جدا شوند و فقط شیطان قدرت بگیرد.

صاحبقرانی افزود: با این حال اگر مسلمانان کنار هم باشند یک عظمتی و قدرتی برای جهان اسلام ایجاد می‌شود که خودش مانعی برای تعرض به مسلمانان است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی اظهار کرد: شاهد هستیم به مردم مظلوم غزه، فلسطین، لبنان، یمن و سایر مناطقی در جبهه مقاومت تعرض می‌شود که یک عامل مهم آن عدم اتحاد فراگیری در بین امت اسلام است.

وی افزود: لذا باید امت واحدهای تشکیل شود که محور امت واحده شخصیت والای رسول الله است.

صاحبقرانی تاکید کرد: ما در تحقق فرمان الهی یعنی اقامه حق و عدل باید در جامعه در کنار همدیگر باشیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: شاهد هستیم که قرآن‌ها را در مقابل دوربین‌ها می‌سوزانند و به پیامبر خدا اهانت می‌کنند زیرا می‌خواهند این قداست را بشکنند.

وی به هفته وحدت اشاره کرد و گفت: در طول سال باید نسبت به این موضوع یعنی اتحاد امت اسلام توجه ویژه ای شود و براساس آن زندگی خودمان را تنظیم کنیم.

کد خبر 6231313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha