۳۱ شهریور ۱۴۰۳، ۹:۳۲

رهبر انقلاب در دیدار جمعی از سفرای کشورهای اسلامی:

رژیم صهیونیستی از قلب جامعه اسلامی برداشته می‌شود

رژیم صهیونیستی از قلب جامعه اسلامی برداشته می‌شود

رهبر انقلاب با تأکید بر نقش خواص در شکل‌گیری امت اسلامی و وحدت دنیای اسلام فرمودند: اگر امت اسلامی از قدرت درونی خود استفاده کند رژیم صهیونیستی از قلب جامعه اسلامی برداشته خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، همزمان با سالروز میلاد حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) و حضرت امام صادق (ع)، رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار جمعی از مسئولان نظام، سفرای کشورهای اسلامی و مهمانان شرکت‌کننده در کنفرانس وحدت و همچنین قشرهای مختلف مردم، درس بزرگ نبوی را امت‌سازی برشمردند و با تأکید بر نقش خواص در شکل‌گیری امت اسلامی و وحدت دنیای اسلام گفتند: با شکل‌گیری امت اسلامی، مسلمانان با قدرت درونی خود می‌توانند غده سرطانی و خبیث رژیم صهیونی را از فلسطین بردارند و نفوذ و تسلط و دخالت زورگویانه آمریکا در منطقه را نیز از بین ببرند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار با تبریک سالروز ولادت نبی اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع)، میلاد پیغمبر اسلام (ص) را مقدمه ختم نبوت یعنی نسخه نهایی و کامل سعادت بشر خواندند و گفتند: انبیا الهی کاروان‌سالاران حرکت بشر در طول تاریخ هستند که هم راه را نشان می‌دهند و هم با بیدار کردن فطرت و نیروی اندیشه و خرد، به آحاد انسان‌ها قدرت تشخیص راه می‌دهند.

ایشان شیوه دعوت پیامبران در مقاطع مختلف را متفاوت برشمردند و با تاکید بر اینکه سرسلسله و قافله‌سالار اصلی و نهایی کاروان عظیم تاریخ بشر وجود مقدس پیامبر اسلام (ص) بودند، افزودند: پیغمبر اسلام برای زندگی، درس کامل و جامع و همه جانبه‌ای آورده است که از بزرگ‌ترین درس‌های نبوی برای ما، امت‌سازی و تشکیل امت اسلامی است.

رهبر انقلاب اسلامی مبارزات ۱۳ ساله پیامبر اعظم (ص) در مکه و سختی‌ها، دشواری‌ها، گرسنگی‌ها و فداکاری‌های آن دوران و پس از آن در دوره هجرت را زمینه‌ساز پایه‌گذاری امت اسلامی دانستند و خاطرنشان کردند: امروز کشورهای اسلامی پُر شمار هستند و حدود دو میلیارد مسلمان در دنیا زندگی می‌کنند اما نمی‌توان روی این مجموعه نام «امت» را نهاد زیرا امت مجموعه‌ای است که هماهنگ و با انگیزه به سمت یک هدف حرکت می‌کنند ولی ما مسلمانان امروز متفرّق هستیم.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، نتیجه تفرّق مسلمانان را سلطه دشمنان اسلام و احساس نیاز بعضی از کشورهای اسلامی به حمایت‌های آمریکا خواندند و افزودند: اگر مسلمانان متفرّق نبودند، می‌توانستند با پشتوانه و استفاده از امکانات یکدیگر، مجموعه واحدی را تشکیل دهند که از همه قدرت‌های بزرگ، قدرتمندتر بود و دیگر نیازی به تکیه به آمریکا نداشتند.

ایشان در برشمردن عوامل تأثیرگذار بر تشکیل امت اسلامی گفتند: دولت‌های اسلامی در این زمینه می‌توانند اثرگذار باشند اما انگیزه آنها قوی نیست و این وظیفه‌ی خواص جهان اسلام یعنی سیاستمداران، علما، دانشمندان، دانشگاهیان، طبقات با نفوذ و صاحب‌فکر، شعرا، نویسندگان و تحلیلگران سیاسی و اجتماعی است که این انگیزه را در دولتمردان ایجاد کنند.

رهبر انقلاب اسلامی خاطر نشان کردند: اگر به مدت ۱۰ سال مطبوعات جهان اسلام درباره اتحاد اسلامی مقاله بنویسند، شاعران شعر بگویند، استادان دانشگاه تحلیل، و عالمان دینی حکم صادر کنند، بدون تردید وضع بکلی عوض می‌شود و با بیداری ملت‌ها، دولتها نیز ناچار به حرکت در مسیر خواست آنها می‌شوند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، ایجاد وحدت و تشکیل امت اسلامی را دارای دشمنانی سرسخت دانستند و از فعال کردن گسل‌های درونی امت اسلامی بخصوص گسل‌های دینی و مذهبی به‌عنوان یکی از مهمترین شگردهای خصمانه برای جلوگیری از تشکیل امت اسلامی یاد کردند و افزودند: علت اینکه امام بزرگوار ما از قبل از پیروزی انقلاب، این‌همه بر روی وحدت شیعه و سنی تأکید می‌کردند این است که قدرت جهان اسلام ناشی از اتحاد است.

ایشان درخصوص پیام وحدت به جهان اسلام از ایران، به یک نکته مهم اشاره کردند و گفتند: اگر می‌خواهیم پیام وحدت ما در دنیا صادقانه تلقی شود باید در درون خود متحد عمل، و به سمت اهداف حقیقی حرکت کنیم و اختلاف نظر و سلیقه نباید در همدستی و هم‌بازویی ملت تأثیر بگذارد.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به جنایت‌های عیان و بی‌شرمانه صهیونیست‌ها در غزه، کرانه باختری، لبنان و سوریه گفتند: طرف جنایت آنها مردان جنگی نیستند بلکه آحاد مردمند و وقتی در فلسطین نتوانستند به مردان جنگی ضربه‌ای وارد کنند، خشم جاهلانه و خباثت‌آلود خود را بر سر نوزدان و کودکان و بیماران بیمارستان‌ها خالی کردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای علت این وضعیت فاجعه‌بار را ناتوانی جامعه اسلامی در استفاده از قدرت درونی خود خواندند و با تاکید مجدد بر لزوم قطع کامل ارتباطات اقتصادی کشورهای اسلامی با رژیم صهیونیستی، افزودند: کشورهای اسلامی باید ارتباطات سیاسی با رژیم صهیونی را نیز به‌کلی تضعیف و حملات سیاسی و مطبوعاتی را تقویت کنند و صریحاً نشان دهند که در کنار ملت فلسطین قرار دارند.

در ابتدای این دیدار، مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور با اشاره به سیره نبوی در ایجاد اتحاد و اخوت بین مسلمانان، راه جلوگیری از تجاوزات و جنایت‌های رژیم صهیونیستی را برادری و ید واحده شدن مسلمانان دانست و گفت: اگر مسلمانان متحد و ید واحده بودند، رژیم صهیونیستی به خود جرأت جنایات کنونی و کشتار زنان و کودکان را نمی‌داد.

رئیس جمهور دوران دفاع مقدس را نمونه‌ای بارز از تأثیرگذاری وحدت و انسجام دانست و خاطر نشان کرد: در دفاع مقدس، ملت ایران با وحدت درونی خود در مقابل دشمن متجاوز بعثی که همه قدرت‌های دنیا از آن حمایت می‌کردند، ایستاد و اجازه نداد یک وجب از خاک کشور تصرف شود.

کد خبر 6231402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • حمید ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۳۱
      2 0
      جانم فدای رهبرم
    • NP AE ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۳۱
      1 0
      من به حرف صحبت رهبرم ایمان کامل دارم می دونم که وقتی بگه رژیم جعلی نسل کش برداشته خواهد شد حتما هم به اذن الله خواهد شد
    • ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۳۱
      1 3
      آخه چه جوری، اگه شدنی بود که توی این ۸۰، ۹۰ سال میشد چرا این کشور فلسطین آروم شدنی نیست من ۴۰ سالمه از بچگی یادمه این فلسطین درگیره تا الان ، چرا با هم نمیتونن مثل آدم زندگی کنند ، مذهب شده ریشه درگیری و برتری طلبی و کشورگشایی ، بابا همتون انسانید ، دو وعده غذا میخواهید ۵۰ متر زمین برای زندگی و خواب
      • NP ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۳۱
        1 0
        اصلان رژیم جعلی بشر نیست که حالا بخواهند در کنارش زندگی جریان پیدا کنه . رژیمی که فراتر از حد خط و قرمزها گذشته . رژیمی که هر اهانتی به مقدسات مساجد مسلمانان تا دست درازی بر امت زنان بی دفاع کشتار کودکان انجام داده بعد چقدر برای شما راحته که بگید بله کنار هم به خوبی شادی زندگی ادامه بدن !!!
      • IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۳۱
        1 0
        یکی بیاد یه اتاق خونت رو غصب کنه هر روز هم پیشتر ازت بخواد مثل آدم باهاش زندگی می‌کنی ؟!!! نمیدانم از کجا آب و غذا می‌خورید که اینطوری روی عقلت اثر میگذاره !!!
    • IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۳۱
      0 0
      دشمن بدنبال ایحجاد جنگ منظم هست که تخصص خودشان هست ،تخصص ما و نیروهای دوست جنگهای غیر منظم هست ،باید همین فرمان رفت و ضربات سخت زد و به جنگ منظم وارد نشد ،قرت انها در پهپادها و اف ۳۵ هست باید راهکار داشت ،مثلا با مافوق صوتها زدشان
    • ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۳۱
      0 0
      واقعییت را رهبر گفتند ولی مشکل اصلی ان است که دشمن واقعی امریکاست رریم صهیونیسمی ستون پنجم امریکاست جنگ واقعی با امریکاست هر نوع ورود به جنگ مستقیم با اسراعیل یعنی قرار گرفتن کشور مقابل زیر شدید ترین بمب بارانها و موشک بارانها و تکنولوزیی قتل عام دسته جمعی با بمب های چند تنی و اسلحه های غیر متعارف