۳۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۴۴

استاندار خراسان جنوبی:

دفاع مقدس فرزند عاشورا است

دفاع مقدس فرزند عاشورا است

بیرجند_ استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه رزمندگان در دوران دفاع مقدس با الگو قرار دادن عاشورا حماسه‌های فراوانی را خلق کردند، گفت: دفاع مقدس فرزند بدون واسطه عاشورا است.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد قناعت امروز شنبه در سالروز هفته دفاع مقدس با تبریک میلاد نبی مکرم اسلام و امام جعفر صادق (ع)، در مراسم رژه نیروهای مسلح مستقر در مرکز استان گفت: هفته دفاع مقدس یادآور رشادت‌های نیروهای مسلح انقلاب اسلامی است و دفاع ۸ ساله به خلق فرهنگ غنی منتهی شد که از آن به فرهنگ پایداری یاد می‌شود. قناعت در ادامه متذکر شد: این فرهنگ دارای ویژگی‌های است که سبب تمایز آن از دیگر جنگ‌های جهان شده است.

به گفته وی ۸ سال دفاع مقدس بر پایه خدا محوری بود و همه توجه رزمندگان در آن به سمت مبدا هستی بود.

وی خاطر نشان کرد: دفاع مقدس فرزند بدون واسطه عاشورا است که این برای عربی‌ها قابل تجمل نبود و با توطئه قصد سرنگونی نظام اسلامی را داشتند.

به گفته وی رزمندگان در دوران دفاع مقدس با الگو قرار دادن عاشورا حماسه‌های فراوانی را خلق کردند و نقش و رهبری بی‌بدیل امام (ره) سبب ایجاد تحول در جوانان شد که با خود سازی در آنها روحیه شهادت به وجود آمد.

شایان ذکر است که در ادامه یگان‌های نیروهای مسلح مستقر در مرکز از مقابل جایگاه رژه رفتند و یک بار دیگر اقتدار خود را به رخ جهانیان کشیدند.

کد خبر 6231511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha