۳۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۷:۱۱

با صدور پیامی؛

اللهیاری فومنی درگذشت محمود حکیمی را تسلیت گفت

اللهیاری فومنی درگذشت محمود حکیمی را تسلیت گفت

مدیر عامل بنیاد رودکی در پیامی درگذشت محمود حکیمی نویسنده پیشکسوت ادبیات دینی و کودک و نوجوان و پژوهشگر تاریخ اسلام را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد اللهیاری فومنی مدیر عامل بنیاد رودکی در پیامی درگذشت مرحوم محمود حکیمی نویسنده پیشکسوت ادبیات دینی و کودک و نوجوان و پژوهشگر تاریخ اسلام را تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح زیر است؛

إنّا للّه و إنّا إلیه راجعون

پاییز از راه نرسیده شاخه‌هایش را تکاند و برگی از درخت تنومند ادبیات ایران اسلامی افتاد. خبر درگذشت استاد محمود حکیمی، نویسنده توانمند و پژوهشگر تاریخ اسلام و معاصر، دل‌ها را به درد آورد.

او که «همراه با عارفان، عیاران و جوانمردان»، «در مدرسه مولانا: سیری در مثنوی معنوی»، «داستان‌ها و فرازهایی از زندگانی امام حسین»، «سلحشوران علوی»، «در سرزمین یخبندان»، «اشراف زاده جوان» و بسیاری آثار دیگر را در تاریخ ادبیات این مرز و بوم ماندگار کرد و با اندیشه‌ورزی عمرش را در راه پژوهش در پهنه‌ی وسیع ادبیات دینی و اهل بیت(ع) گذراند. او که از فرهنگ عاشورایی نوشت و با قلم پرتوانش واژگان را به خدمت گرفت و تا همیشه واژگانش اندیشه‌ها را غنا می‌بخشد.

درگذشت ایشان را به جامعۀ فرهنگی و ادبی، دوستداران و خانواده محترم‌شان تسلیت گفته و برای روح والایش از درگاه خداوند متعال، آرامش الهی و همنشینی با ائمه اطهار علیهم السلام را مسألت دارم.

کد خبر 6231696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha