۱ مهر ۱۴۰۳، ۸:۵۹

پزشکیان پیش از سفر به نیویورک:

صدای‌ حق‌طلبی را در سازمان ملل به گوش جهانیان می‌رسانیم

صدای‌ حق‌طلبی را در سازمان ملل به گوش جهانیان می‌رسانیم

رئیس‌جمهور گفت: در مجمع عمومی سازمان ملل صدای مردم کشورمان، صدای حق‌طلبی و صدای عدالت خواهی را که باور و اعتقاد ما است، به گوش کسانی که در آنجا حضور پیدا می‌کنند، می‌رسانیم.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود پزشکیان رئیس جمهور کشورمان در سخنرانی خود پیش از سفر به نیویورک برای حضور در مجمع عمومی سازمان ملل در فرودگاه بین‌المللی مهرآباد تهران، گفت: ان‌شاءالله امیدوارم در مجمع عمومی سازمان ملل صدای مردم کشورمان، صدای حق طلبی و صدای عدالت خواهی که باور و اعتقاد ما است را بتوانیم به گوش کسانی که در آنجا حضور پیدا می‌کنند، برسانیم.

وی افزود: سازمان ملل متحد که از سازمان‌های بسیار مهم و دستاورد مهم بشریت است، جایگاهی است که همه رؤسای جمهور کشورهای دنیا در آنجا حضور پیدا می‌کنند و حضور آنها برای ایجاد صلح و آرامش و حفظ کره خاکی که در آن زندگی می‌کنیم و حل اختلافات و مشکلاتی که در کره خاکی اتفاق می‌افتد، است.

رئیس جمهور تصریح کرد: این جایگاهی است که اصولاً اگر وظیفه و رسالت خود را به درستی انجام دهد، آن وقت نباید کشوری پیدا شود که به خاطر قدرت علم و تکنولوژی که دارد بقیه قدرت‌ها و کشورها را آنگونه که دلش می‌خواهد، بمباران کند و مردم زنان و کودکان را بکشد و هر جایی را که دلش خواست از جمله خانه‌ها و بیمارستان‌ها را بدون هدف بمباران کند و تازه بگوید آنجا هدف تروریستی بوده است.

رئیس جمهور تاکید کرد: این رژیم در حقیقت هر کاری را که انجام می‌دهد، برای آن توجیهی قرار می‌دهد و متأسفانه یک تعداد از کشورهایی که به ظاهر مدافع حقوق بشر هستند، آن را می‌پذیرند و قبول می‌کنند که متجاوز به دنبال تروریست‌ها است در حالی که واقعیت غیر از این‌ها است.

پزشکیان در ادامه با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی و مدافعان غربی آن اظهار کرد: کاری را که این‌ها می‌کنند روحیه مردانگی و انسانیت را در نگاه کسانی که وجدان و آگاهی دارند و مستقل از اینکه در چه دین و باوری باشند جریحه‌دار می‌کند.

وی گفت: در سازمان ملل می‌شود این مسائل را مطرح کرد و طبیعتاً می‌شود با رؤسای جمهوری کشورهای مختلف جلساتی داشته باشیم و در رابطه با همین چارچوب‌ها و برای ایجاد صلح و امنیت در جهان گفت‌وگو کنیم.

رئیس جمهور با اشاره به حضور ایرانیان در خارج از کشور در آمریکا اذعان کرد: می‌توانیم با ایرانیانی که در آنجا حضور دارند نشست گفت‌وگو کرده و نگاهمان را با آنها تبادل کنیم و جوی را که در خارج از کشورمان برای ما و ایران به وجود آورده‌اند، خنثی کنیم، زیرا واقعیت آن چیزی نیست که دشمنان در خارج از کشور و از پشت تریبون‌ها و صفحات تلویزیون‌ها برای کشورمان ساخته‌اند.

رئیس قوه اجرای کشورمان ادامه داد: ایران ما خیلی امن‌تر و آزادتر از آن چیزی است که آنها برای آن تصویر درست کردند و البته این حرف به معنای آن نیست که ما مشکل نداریم قطعاً مشکل داریم. حتماً در رفتار و برخوردهای ما اشکالاتی وجود دارد اما نیت و قصد و اساس کشور ما و نظام جمهوری اسلامی بر اساس برپایی حق است و عدالت و دیدن همه مردم عزیز در کشورمان است.

رئیس جمهور با اشاره به شعارهای انتخاباتی خود تصریح کرد: هدف نظام جمهوری اسلامی دیدن همه مردم عزیز کشورمان است و این همان حرفی است که در انتخابات زدیم که ایران برای همه ایرانیان است. این کشور برای همه ایرانیان است؛ چه آنها که در داخل ایران هستند و چه آنها که در خارج هستند و باید کمک کنیم کشوری آباد و آزاد و مستقل و سربلند درست کنیم.

وی ادامه داد: امیدوارم در این فرصتی که دست خواهد داد بتوانیم هم با ایرانیان صحبت کنیم، همچنین با رسانه‌های مختلفی که وجود دارد صحبت کرده و نگاه و موضعمان را اعلام کنیم. در عین حال با کشورها و رؤسای جمهور آنها گفت‌وگو داشته باشیم و نسبت به راه حل‌های مختلف در رابطه با صلح، امنیت، اقتصاد، تولید، سرمایه‌گذاری، گردشگری و دیگر کارها که می‌توانیم با یکدیگر داشته باشیم، گفت‌وگو خواهیم کرد و من تصور می‌کنم بتوانیم به درستی رسالت خود را انجام دهیم و ان‌شاءالله دستاوردهای خوبی خواهیم داشت.

رئیس جمهور در پایان سخنان خود با اشاره به حادثه دل‌خراشی که در معدنی در طبس اتفاق افتاده است، اظهار کرد: در آخر این را بگویم که متأسفانه خبردار شدیم در طبس و در یکی از معادن زغال سنگ کشور انفجاری رخ داده و متأسفانه تعدادی از عزیزان کشورمان جانشان را از دست دادند که من از این جایگاه و صفحه تلویزیون، خدمت خانواده‌های عزیز آنها تسلیت عرض می‌کنم. در همین رابطه با وزیر کشور، وزیر بهداشت و درمان و وزیر صنعت معدن تجارت صحبت کردیم و با تمام تلاش پیگیر مشکلات آن عزیزان خواهیم بود.

وی ادامه داد: همچنین در صحبتی که با وزیر صنعت انجام دادم قرار شد که این روند درسی شود که از این به بعد در معادن کشور سیستم و برنامه‌ای پیاده شود که این اتفاقات دیگر شکل نگیرد.

پزشکیان گفت: من تصور می‌کنم ما می‌توانیم پیشگیری کنیم لذا باید استانداردی که در معادن باشد، در حدی باشد که عزیزانی که آنجا شبانه روز تلاش می‌کنند خطری آنها را تهدید نکند و امیدوارم این اتفاق بیفتد.

وی ادامه داد: مجدداً خدمت خانواده‌های عزیز جان‌باختگان تسلیت عرض می‌کنم و هر کاری که از دستمان بر بیاید برای پشتیبانی از آنها انجام خواهیم داد.

کد خبر 6232155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • مشهدی ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۱
      0 0
      باور کنید در این دنیا کسی گوش شنیدن حق طلبی و عدالت خواهی را ندارد … خیلی ها سالیان دراز از این حرف‌ها زدن کو گوش شنوا …