۱ مهر ۱۴۰۳، ۹:۰۱

مهر گزارش می دهد؛

سال تحصیلی در مدارس استان تهران آغاز شد/شوروشوق زنگ مدرسه

سال تحصیلی در مدارس استان تهران آغاز شد/شوروشوق زنگ مدرسه

تهران- زنگ آغاز سال تحصیلی جدید در مدارس استان تهران نواخته شد و طی آن یک میلیون و ۱۵۰ هزار دانش آموز روند علم آموزی خود را آغاز کردند.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ با حضور مسئولان مختلف در سطح استان تهران آغاز شد و طی آندانش آموزان در سراسر این استان روز یکشنبه اول مهر ماه همراه با سال تحصیلی را با نواختن زنگ «مقاومت و مهر» آغاز کردند.

در اغلب مناطق و شهرستان‌ها زنگ‌های شروع سال تحصیلی جدید توسط فرزندان شهدای مدافع حرم، شهدای امنیت، شهدای دفاع مقدس و سلامت نواخته شد.

آغاز سال تحصیلی جدید در رباط کریم و شهریار

در شهریار در غرب استان تهران آئین بازگشایی مدارس با حضور علیرضا فاتحی نژاد، فرماندار ویژه شهریار و معاون استاندار تهران، حجت الاسلام سید حسین حسینی امام جمعه شهریار، حسین حق وردی نماینده مردم شهرستان‌های ملارد، شهریار و قدس در مجلس شورای اسلامی و جمعی دیگر از مسئولین این شهرستان در محل دبستان «مهر» برگزار شد.

همچنین آئین بازگشایی مدارس رباط‌کریم در جنوب غرب استان تهران با حضور حجت الاسلام ترابی امام جمعه رباط‌کریم، امید احمدی فرماندار رباط‌کریم، مسعود بهرامی مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، حسن قشقاوی نماینده مردم شهرستان‌های رباط‌کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی، عادل رحمانی رئیس دادگستری رباط‌کریم و جمعی از مسئولین دیگر این شهرستان در محل دبیرستان «بانو خمسه» رباط کریم برگزار شد.

کمبود معلم و یا کسری سازمانی نداریم

مسعود بهرامی مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی، تقارن میلاد پیامبر (ص) و امام جعفر صادق (ع) و همچنین هفته دفاع مقدس اظهار کرد: صبح امروز اول مهرماه، بیش از یک میلیون و ۲۵ هزار دانش آموز در شهرستان‌های استان تهران در مدارس دولتی و ۱۲۵ هزار دانش آموز در مدارس غیردولتی سال تحصیلی را آغاز کردند و از نظر تأمین نیروی انسانی در مدارس و مراکز آموزشی مشکلی نداریم.

سال تحصیلی در مدارس استان تهران آغاز شد/شوروشوق زنگ مدرسه

وی ادامه داد: با هماهنگی و همکاری همه دستگاه‌ها و ادارات، چه از لحاظ شهری و چه از لحاظ مدیریتی تمام توان خود را به کار گرفتیم که شاهد شروع خوبی برای دانش آموزان در سطح استان تهران باشیم و تاکنون نیز طبق گزارش‌هایی که به من رسیده در سطح استان تهران شاهد آغاز پرشور سال تحصیلی جدید بوده ایم و مشکلی نبوده است.

مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران افزود: ما ۵۵ هزار همکار فرهنگی و ۳۰ هزار کلاس درس در شهرستان‌های استان تهران داریم، که هیچ گونه کسری سازمانی نداریم و همه همکاران ما دارای ابلاغ هستند.

بازگشایی مدارس جنوب تهران با حضور مهدی باب الحوائجی فرماندار ری

آئین بازگشایی مدارس ری در جنوب تهران نیز با حضور مهدی باب الحوائجی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه ری و دیگر مسئولین این شهرستان در مجتمع آموزشی شهید بهشتی شهرری برگزار شد.

علی اصفهانی مدیر آموزش‌وپرورش منطقه کهریزک نیز در حاشیه بازگشایی مدارس کهریزک به خبرنگار مهر گفت: مدارس کهریزک در سال جدید تحصیلی میزبان حدود ۳۵ هزار دانش‌آموز در است.

وی افزود: از این تعداد، دو هزار و ۲۰۰ نفر دانش‌آموز پایه اول ابتدایی و همچنین ۳۲ درصد از دانش‌آموزان اتباع هستند.

اصفهانی گفت: یک هزار و ۷۲۰ همکار فرهنگی در کهریزک فعالیت دارند، که برای سال تحصیلی جدید ۷۱ معلم جدید در این منطقه جذب شده است و کلاس خالی نداشتیم.

سال تحصیلی در مدارس استان تهران آغاز شد/شوروشوق زنگ مدرسه

نماینده مردم ورامین پیشوا و قرچک در مجلس زنگ شروع سال تحصیلی در قرچک را نواخت

در قرچک در جنوب شرق تهران نیز همزمان با آغاز سال تحصیلی زنگ «ایثار و شهادت» در مدرسه حضرت زینب (س) قرچک توسط علی خزایی نماینده مردم شهرستان‌های ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی نواخته شد.

در این مراسم حجت الاسلام حجت اله اسماعیلی امام جمعه قرچک، حسین فخاری فرماندار و محسن خرمی شریف شهردار قرچک حضور داشتند.

جشن آغاز سال تحصیلی یک رسم رایج است که در مدارس پایه‌های مختلف به ویژه مقطع ابتدایی برگزار می‌شود. و در ارتباط گیری دانش آموزان با محیط مدرسه تأثیر فراوانی دارد و همچنین فرصتی برای آگاهی دانش آموزان و خانواده‌ها از شرایط مدرسه است.

ثانیه شماری‌ها برای آغاز سال تحصیلی بالاخره به پایان رسید و طبق آمار ارائه شده ۱۶ میلیون و ۷۰۰ هزار دانش آموز سال تحصیلی جدید خود را در مقاطع مختلف پس از سه ماه استراحت آغاز کردند.

کد خبر 6232168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha