۱ مهر ۱۴۰۳، ۱۲:۴۱

«سپینو» و تقویت ارتباطات مالی هوشمند در صنعت درمان

«سپینو» و تقویت ارتباطات مالی هوشمند در صنعت درمان

راه‌اندازی «دکترلند» توسط بانک صادرات ایران در قالب پلتفرم بانکداری دیجیتال «سپینو»، نویدبخش تقویت ارتباطات مالی هوشمند در صنعت درمان کشور است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، با رشد سریع فناوری‌ها و ورود خدمات مالی دیجیتال به عرصه‌های مختلف، صنعت دارو و درمان نیز از این تحول بی‌بهره نمانده است. در این میان، نئوبانک‌ها یا بانک‌های تمام دیجیتال، که بر بستر گوشی هوشمند فعالیت می‌کنند، نیز در این حوزه ورود کرده‌اند. اکنون «سپینو»، نئوبانک صادرات، با اقدام نوآورانه در قالب سرویس شخصی‌سازی‌شده، فناورانه و هوشمندانه به نام «دکترلند»، به جرگه داروسازان، داروخانه‌ها و فعالان حوزه درمان پیوسته است.

جامعه آماری متمایز؛ از ۳۰ هزار تا ۲۰۰ هزار

طبق آمارهای وزارت بهداشت، تعداد داروخانه‌ها در ایران در حال افزایش هستند. حدود ۱۶ هزار داروخانه فعال در کشور داریم که از این تعداد، ۳ هزار داروخانه، فقط طی دو سال گذشته راه‌اندازی شده‌اند. همچنین ۲۱ دانشکده داروسازی و ۳۲ هزار داروساز در کشور فعال هستند. اگر به این آمار، پزشکان عمومی (حدود ۱۰۰ هزار)، متخصص (۶۰ هزار) و افراد مشغول به تحصیل در دکتری عمومی و دستیاری (حدود ۶۰ هزار) را بیفزاییم، بیش از ۲۰۰ هزار نفر فقط در حوزه پزشکی (بدون احتساب پرستاران و سایر فعالان) مشغول به فعالیت هستند.

این تعداد داروخانه، داروساز و پزشک، در کنار نیاز به خدمات مالی گسترده و پیشرفته، به زیرساخت بانکی و مالی کارآمد نیاز دارند که نه تنها دسترسی آسان و سریع به خدمات را فراهم کند، بلکه توانایی ارائه تسهیلات و خدمات ویژه این صنف را نیز داشته باشد.

کد خبر 6232430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha