۱ مهر ۱۴۰۳، ۱۲:۵۱

مسوول هماهنگی مدارس صدرا چهارمحال و بختیاری خبر داد؛

تبدیل مدارس دبیرستان دوره دوم صدرا بروجن به دبیرستان دوره اول

تبدیل مدارس دبیرستان دوره دوم صدرا بروجن به دبیرستان دوره اول

شهرکرد-مسوول هماهنگی مدارس صدرا چهارمحال و بختیاری گفت: در مدارس دبیرستان دوره دوم بروجن امسال تنها پایه دوازدهم تشکیل شد بنابراین از سال آینده این مدارس به دبیرستان‌های دوره اول تبدیل شوند.

جوانبخت خدادادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به فعالیت مدارس صدرا در استان چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: در شهرکرد یک مدرسه ابتدایی وجود دارد که دارای ۶ کلاس و حدود ۱۶۰ دانش‌آموز است.

مسئول هماهنگی مدارس صدرا چهارمحال و بختیاری افزود: در شهرستان فارسان نیز یک مدرسه دبیرستان دوره اول وجود دارد که دارای ۲۱۰ دانش‌آموز است که از این تعداد ۶۰ دانش‌آموز در پایه نهم، ۶۰ دانش‌آموز در پایه هشتم و ۹۰ دانش‌آموز نیز در پایه هفتم مشغول تحصیل هستند.

وی ادامه داد: نکته قابل توجه این است که امسال ۴۲۰ دانش‌آموز متقاضی ثبت‌نام در مدرسه دوره اول فارسان بودند که به علت محدودیت در پذیرش و ظرفیت این مدرسه پس از انجام گزینش تنها ۹۰ دانش‌آموز ثبت‌نام شدند.

خدادادی با اشاره به وجود چهار دبیرستان دوره دوم صدرا در چهارمحال و بختیاری، عنوان کرد: از این تعداد دو مدرسه دخترانه و پسرانه در شهرستان فارسان و دو مدرسه دخترانه و پسرانه نیز در شهرستان بروجن قرار دارند و دارای یک رشته علوم و معارف اسلامی هستند.

مسئول هماهنگی مدارس صدرا چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: در مدارس دبیرستان دوره دوم شهرستان بروجن عوامل مختلفی موجب شد امسال تنها پایه دوازدهم تشکیل شود و مقرر است از سال آینده مدارس دخترانه و پسرانه دوره دوم صدرا در این شهرستان به دبیرستان‌های دوره اول تبدیل شوند چراکه در این مدارس دروس با سایر مدارس مشترک است و بر اساس تجربه مدرسه دبیرستان دوره اول در شهرستان فارسان انتظار می‌رود از این مدارس در شهرستان بروجن نیز استقبال خوبی شود.

وی با اشاره به تصمیم شورای عالی آموزش و پرورش در خصوص برگزاری کنکور، تصریح کرد: در گذشته برای دانش‌آموزانی که در رشته علوم و معارف اسلامی تحصیل کرده بودند در کنکور ۲۰ سوال جداگانه وجود داشت که برای این دانش‌آموزان یک امتیاز به شمار می‌آمد اما طی چند سال گذشته این امکان برای دانش‌آموزان رشته علوم و معارف اسلامی فراهم شده که دروس علوم انسانی را در کنکور پاسخ دهند و همین امر یکی از علل استقبال پایین دانش‌آموزان در شهرستان بروجن از مدارس صدرا است.

خدادادی یادآور شد: یکی دیگر از عواملی که موجب پایین بودن استقبال دانش‌آموزان از مدارس صدرا در شهرستان بروجن شد این است که در این شهرستان مدرسه تیزهوشان وجود دارد که در رشته علوم انسانی نیز ثبت‌نام انجام می‌دهد.

کد خبر 6232490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha