۱ مهر ۱۴۰۳، ۱۱:۴۴

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه شهدای آذربایجان غربی:

۳۴۶ برنامه همزمان باهفته دفاع مقدس درآذربایجان غربی برگزار می شود

۳۴۶ برنامه همزمان باهفته دفاع مقدس درآذربایجان غربی برگزار می شود

ارومیه-مسئول بسیج جامعه زنان سپاه شهدای آذربایجان غربی از اجرای ۳۴۶ برنامه در قالب ۵۳ عنوان به مناسبت هفته دفاع مقدس خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، رقیه موسویان، صبح یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در ارومیه، اظهار کرد: به مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس ۳۴۶ برنامه در قالب ۵۳ عنوان با شعار در راه فتح قله‌ایم در جای جای استان و با همت خواهران برگزار خواهد شد.

وی گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها همایش روایت رستگاری «اجلاسیه فاتحان مهر و ایثار» پاسداشت یاد و خاطره رفعت شهیدی مادر والامقام سردار شهید مهدی امینی و مسئول اولین ستاد جبهه و جنگ در ارومیه و مرضیه دباغ (حدیدچی) بانوی نستوه و مبارز انقلابی همزمان با سومین روز از هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این همایش در سالن شهید رخشا شرکت توزیع نیروی برق استان از ساعت ۸ صبح با حضور بانوان پیشکسوت عرصه جهاد و ایثارگر، خانواده معظم شهدا، دانش آموزان و دانشجویان، بانوان نخبه و فرهیخته و آحاد بانوان برگزار خواهد شد

موسویان هدف از برگزاری این مراسم را روایت نقش بانوان استان در هشت سال دفاع مقدس، گفتمان سازی فرهنگ مقاومت و الگوسازی از بانوان ایثارگر هشت سال دفاع مقدس و تجلیل از بانوان ایثارگر عنوان کرد.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه شهدای آذربایجان‌غربی گفت: اعزام راویان به مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پایگاه‌های بسیج در راستای آشنایی دختران و زنان جوان با هویت تاریخی خود و معرفی الگوهای معاصر الگوی سوم زن مسلمان ایرانی، برگزاری پویش ملازمان مقاومت با معرفی کتب زندگی شهدای زن و زنان نقش آفرین استان در دفاع مقدس در قالب مسابقه کتابخوانی تدارک دیده شده است.

موسویان افزود: راه اندازی کانال قلّه های افتخار آذربایجان غربی با هدف معرفی و تبیین سیره ۶۸۴ زن شهیده استان آذربایجان غربی، نشست رسانه‌ای تبیین نقش زنان استان در هشت سال دفاع مقدس با عنوان حریم رسالت، نشست صمیمی خبرنگاران و اهالی رسانه با بانوان رزمنده، و امدادگر و فعالین ستادهای پشتیبانی و بازگویی خاطرات و روایت‌های ناب دوره دفاع مقدس و بیان و ارائه نقش آفرینی بانوان استان در هشت سال دفاع از جمله برنامه‌های مقدس از جمله برنامه‌هایی است که برای این ایام تدارک یافته است.

وی گفت: برپایی نشست نقش بانوان نویسنده و راوی در تبیین جهاد و دفاع با هدف هم اندیشی نویسندگان و اهل قلم حوزه دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت و مقاومت، عطرافشانی مزار زنان شهیده و مادران شهدا در سراسر استان، پیاده روی خانوادگی، پویش روایت زن شهید، خوانش و گویش زندگینامه زنان شهیده شاخص استان در قالب فیلم یا پادکست با محوریت کتاب یادنامه زنان شهیده استان آذربایجان غربی با هدف الگوسازی در جامعه و شکل‌دهی مسیر الگوی از جمله برنامه‌های دیگری است که برای این ایام تدارک یافته است.

وی به تکریم مادران شهید استان و نیز زنان ایثارگر اعم از جانباز، آزاده و فعال دفاع مقدس، برگزاری نشست‌های زنده در بستر فضای مجازی با حضور اساتید و کارشناسان برجسته استانی و کشوری با محوریت حماسه آفرینی زنان در عرصه‌های مختلف دفاع مقدس، الگوی سوم زن مسلمان و اوج گیری آن در دوران دفاع مقدس برنامه‌های دیگری است که برای این ایام تدارک یافته است.

وی با بیان اینکه گروه‌های جهادی نیز در هفته جاری پای کار هستند، گفت: گروه‌های جهادی خواهران استان در طول ایام هفته در قالب تهیه و توزیع لوازم التحریر در میان دانش آموزان مناطق محروم، توزیع بسته‌های حمایتی ویژه نومادران و مادران باردار، تهیه و اهدای جهازیه به نوعروسان بی بضاعت، اهدای سیسمونی، کمک در ساخت منازل نیازمندان، رنگ آمیزی مزار شهدا و … فعالیت می‌کنند.

وی به برگزاری نشست‌های تبیین الگوی سوم با تاکید بر معرفی الگوهای معاصر بانوان و زیست عفیفانه، نشست‌های جهاد تبیین با هدف تبیین نقش زنان در پیروزی انقلاب اسلامی و تداوم آن در بالندگی نظام مقدس جمهوری اسلامی، کارگاه‌های آموزشی فرزند آوری و فرزند پروری، سبک زندگی ایرانی اسلامی، مهارت‌های زندگی، برگزاری اردوی راهیان پیشرفت و اردوهای تفریحی زیارتی، مسابقات فرهنگی و ورزشی، افتتاحیه مهدهای قرآنی مساجد به مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس را مورد اشاره قرار داد.

کد خبر 6232513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha