۱ مهر ۱۴۰۳، ۱۲:۳۸

مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان تهران خبر داد؛

جهش ۶۶ درصدی تولید آبزیان زینتی در استان تهران

جهش ۶۶ درصدی تولید آبزیان زینتی در استان تهران

تهران- مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان تهران از جهش ۶۶ درصدی تولید آبزیان زینتی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، نوراله حسینی پیش از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وجود شرایط مساعد و بازارهای متنوع، دسترسی آسان به مراکز عرضه و تولید ماهیان زینتی و وجود علاقمندان باعث شده استان تهران هم در زمینه پرورش ماهیان زینتی از استان‌های مطرح در کشور شناخته شود و برای چندمین سال پیاپی با کسب رتبه دوم تولید ماهیان زینتی کشور، جایگاه دوم کشوری تولید آن را در چند سال اخیر به خود اختصاص دهد.

حسینی گفت: میزان تولیدات در سال ۱۴۰۲، به بیش از ۵۹ میلیون قطعه رسیده است که که این رقم در برنامه ششم توسعه در رنج سی و هفت میلیون قطعه بوده است و با تلاش و برنامه ریزی های صورت گرفته شاهد افزایش ۶۶ درصدی تولیدات این بخش در طی دو سال گذشته بودیم.

وی عنوان کرد: در راستای تولید سایر آبزیان زینتی از قبیل گیاهان آبزی و تولید مرجان و شقایق دریایی و خیار دریایی در استان تهران فعالیت‌های خوبی صورت گرفته است.

مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان تهران بیان کرد: استان تهران از لحاظ تولید زالو جزو استان‌های شاخص کشور بوده که با صدور پروانه‌های جدید در سال جاری افزایش تولید زالو را در برنامه داریم.

حسینی افزود: درخصوص احداث شهرک ماهیان زینتی مطالعاتی صورت گرفته وبا شرکت شهرک‌های کشاورزی استان نیز مکاتباتی انجام شده است و جا نمایی زمین محل احداث شهرک ماهیان زینتی به مرحله تأیید رسیده است که با راه انداری این شهرک میزان تولید پرورش ماهیان زینتی چه از لحاظ تولید و چه از لحاظ اشتغالزایی علاقمندان به این ظرفیت افزایش خواهد یافت و ساماندهی تولید کنندگان این حرفه را نیز به دنبال دارد.

کد خبر 6232639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha