۱ مهر ۱۴۰۳، ۱۳:۱۶

استاندار کردستان:

تلاش برای توسعه کردستان در دستور کار قرار دارد

تلاش برای توسعه کردستان در دستور کار قرار دارد

سنندج_ استاندار کردستان گفت: توسعه کردستان یک ضرورت مهم است و از همه توان و ظرفیت خود برای توسعه استان استفاده می‌کنم.

به گزارش خبرنگار مهر، آرش لهونی پیش از ظهر یکشنبه در مراسم معارفه خود که با حضور وزیر کشور در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: من امروز مدیون اعتماد همه کردستان و شهر سنندج در گذشته هستم.

وی عنوان کرد: همه توان و ظرفیت خود را برای توسعه استان استفاده می‌کنم.

استاندار کردستان تصریح کرد: دولت بر وفاق ملی بنا است و ستون استوار ما صداقت و راستی است و این دولت و نظام بر مبنای بنیاد اسلام و ستون وجود مردم و وحدت اسلامی مسیر خود را طی می‌کند.

لهونی گفت: ما بر آن هستیم که سیاست نظام را جلو ببریم و در بحث کولبری بحث شده و ابلاغ قانون تجارت مرزنشینان هم داده شده که لازم است معاون اقتصادی دولت آئین نامه به او ابلاغ شود یکی از فرصت‌های خوب استان و برای مردم این قانون است که با توجه به مرز مشترک با اقلیم با ابلاغ قانون، کالا بدون گمرک و با معافیت موجب رونق دهی به بازار استان می‌شود.

وی تصریح کرد: اگر این ابلاغ در بانه هم اجرایی شود محور کار، وحدت و همگرایی استان کردستان است و ظرفیت فراوانی که وجود دارد همراه با مشکلات فراوان با توجه به کارهای که انجام شده و حضور همه استانداران و دولت و رئیس جمهورهای قبلی اما باز جای کار دارد.

لهونی عنوان کرد: محرومیت کردستان تاریخی و قبل از انقلاب بوده و ۸ سال هم وقفه دوران جنگ تحمیلی را پشت سر گذاشته که سرمایه گذاری و واحدهای مادر و تولیدی در اینجا حضور نداشتند.

وی گفت: بخش خصوصی و هولدینگ‌ها هم در آن دوره به کردستان نیامدند و بعد از جنگ خدمات رسانی آب و گاز و برق خوب بود اما شکاف‌ها پر نشد و امروز بودجه جهشی برای توسعه لازم است.

استاندار کردستان گفت: برای جبران عقب ماندگی در کردستان نیاز به مجاب کردن حضور هلدینگ‌ها و نهادها برای جبران کاستی و شکاف‌ها هستیم که دولت باید در این راه کمک کند.

کد خبر 6232692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha