۱ مهر ۱۴۰۳، ۱۸:۰۲

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ورامین:

۱۷۰ کیلوگرم چوب جنگل های دست کاشت در ورامین کشف شد

۱۷۰ کیلوگرم چوب جنگل های دست کاشت در ورامین کشف شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ورامین از کشف ۱۷۰ کیلوگرم چوب جنگل های دست کاشت در این شهرستان خبر داد و گفت: ارزش چوب ها بیش از پنج میلیارد ریال برآورد شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر سپه وند عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران از کشف و ضبط ۱۷۰ کیلوگرم چوب قاچاق در ورامین خبر داد.

سپه وند با اشاره به اینکه چوب‌های مکشوفه از گونه تاغ است، افزود: این کشفیات در بازرسی از یک دستگاه خودرو وانت حامل این چوب‌ها در جنگل‌های دست کاشت تاغ در پلاک «آبشور» و «دولنخانی» به دست آمده که ضمن توقیف خودرو حامل چوب‌های قاچاق با هماهنگی قضائی، متخلفان و خودرو با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به کلانتری بخش جواد آباد منتقل شدند.

وی عنوان کرد: کشف و ضبط چوب آلات قاچاق بر اساس ماده ۴۸ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع و قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز انجام می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ورامین افزود: پرونده در مراجع قضائی بررسی و ارزش تقریبی چوب‌های مشکوفه توسط ایشان، ۵ میلیارد و ۴۳۲ میلیون ریال برآورد شده است.

سپه وند از عموم مردم درخواست کرد: در صورت مشاهده هرگونه تصرف و تخریب عرصه‌های ملی و قاچاق چوب مراتب را فوراً از طریق سامانه ۱۵۰۴ به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

کد خبر 6233013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha