۱ مهر ۱۴۰۳، ۲۱:۲۲

همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس؛

جوان تبریزی رکورد گینس را شکست

جوان تبریزی رکورد گینس را شکست

تبریز-همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس و میلاد حضرت پیامبر( ص) محمدرضا حسن زاده جوان تبریزی با حفظ ۳۳ عدد در چهارثانیه توانست رکورد گینس را به نام خود ثبت کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا حسن زاده در حضور مشاور ثبت رکورد ایرانیان در گینس موفق شد رکورد یک مرد پاکستانی به نام "سید نبیل حسن" را بشکند.

اشکان دشمن زیاری مشاور ثبت رکورد ایرانیان در گینس بعد از انجام این رکورد به خبرنگاران گفت: پیش از این آقای "سید نبیل حسن" توانسته بود در سال ۲۰۲۲ با حفظ ۳۰ عدد رکورد گینس را به نام خود ثبت کند و حالا آقای محمدرضا حسن زاده از کشور ایران و شهر تبریز موفق شد رکورد او را شکسته و تعداد اعداد را به ۳۳ رقم برساند و این رکورد هم" بیشترین تعداد عدد حفظ شده در چهارثانیه" نام دارد.

وی در پاسخ به این سوال که روند ثبت رکورد در کتاب رکوردهای گینس چگونه است افزود: در کتاب ثبت رکوردهای گینس شرایط برای همه آزاد است و هر فرد در هر سرزمینی که باشد می‌تواند برای ثبت رکورد اقدام کند. ولی در کشور ما به خاطر تحریم‌های اعمال شده شرایط کمی سخت شده است.

دشمن زیاری ادامه داد: ما تجربه ۱۹ ساله در ثبت رکورد ایرانیان در کتاب رکوردهای گینس داریم و طی ۱۰ سال اخیر موفق شدیم رکورد تعداد زیادی از هموطنانمان را ثبت کنیم. اگر هر یک از هموطنان ما به گروه مشاورین ما مراجعه کنند هر فرد استعدادی داشته باشه به ما معرفی می‌کند در سایت رکوردهای جهانی بررسی می‌کنیم چنانچه شرایط ثبت رکورد را داشته باشد مقدمات آن آغاز شده و این فرد به گینس معرفی می شده و درخواست انجام رکورد به گینس ارسال می‌شود. بعد از آن گینس قوانین مربوطه را به صورت ایمیل یا تلفنی ارسال می‌کند.

۶ ماه الی یک سال برای ثبت رکورد زمان لازم است و در نهایت با ارائه مستندات رکورد فرد ثبت شده و گواهی آن ارسال می‌شود.

در ادامه محمدرضا حسن زاده که فرزند یک جانباز هشت سال دفاع مقدس است به خبرنگاران گفت: رکورد قبلی بنده حفظ ۱۲۸ عدد در یک دقیقه بود که با موفقیت آمیز بودن این رکورد عنوان " مرد حافظه جهان" را کسب کردم و حالا رکورد جدیدی به نام خودم ثبت کردم و آن حفظ ۳۳ عدد در چهارثانیه بود.

وی درباره هدف از ثبت رکورد جدید افزود: من درصدد بودم مجدداً خودم را به چالش کشیده و حافظه خودم را محک بزنم و به همه افراد ثابت کنم که تقویت حافظه اکتسابی است و به هیچ وجه مادرزادی نیست.

حسن زاده ادامه داد: در برنامه‌های آینده دوست دارم و تلاش می‌کنم دانش آموزان ایرانی به فردی تبدیل شوند که از نظر ذهنی هیچ مشکلی نداشته باشند و هر کدام یک مرد حافظه باشند.

مرد حافظه جهان با اشاره به برخی مشکل‌ها و چالش‌های خود اظهارداشت: یکی از چالش‌ها همراهی نکردن برخی از مسؤولان است. من برای برگزاری کلاس‌های تقویت حافظه به صورت رایگان اعلام آمادگی می‌کنم ولی تعدادی از مسؤولان حتی برای برگزاری یک سمینار رایگان در شهر همراهی نمی‌کنند.

وی ضمن تشکر از مدیران و مسوولانی که حامی و پشتیبان او هستند افزود: اینجا لازم می دانم از مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران و مدیرکل و معاونین سازمان فنی و حرفه‌ای استان تقدیر و تشکر کنم که در برگزاری هرچه بهتر این مراسم ما را حمایت کردند.

حسن زاده در پایان صحبت‌های خود تاکید کرد: نوابغ زاده نمی‌شوند با آموزش‌ها ساخته می‌شوند من خودم در اثر عدم تمرکز در مدرسه در آستانه اخراج بودم ولی آشنایی با استاد مرتضی نصرت و پروفسور تونی بوزان سرنوشت زندگی مرا عوض کردند و در نهایت باید بگویم از زحمات پدر و مادر عزیزم و خواهر و برادر مهربانم که همواره حامی و پشتیبان من بودند تشکر و قدردانی می‌کنم.

کد خبر 6233153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha