۱ مهر ۱۴۰۳، ۲۱:۳۶

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی:

آینده ایران در قلب و ذهن دانش آموزان در حال شکل گیری است

آینده ایران در قلب و ذهن دانش آموزان در حال شکل گیری است

تبریز-سرپرست استانداری آذربایجان شرقی گفت: آینده ایران در قلب و ذهن دانش آموزان در حال شکل گیری است.

به گزارش خبرگزاری مهر، تراب محمدی در آئین آغاز سال تحصیلی جدید در مدرسه کلکته چی تبریز افزود: اول مهرماه آغازین روز بهار علم و دانش در مدارس و دانشگاه‌ها، آغازگر فصلی نو از بهار دانش پژوهی و دمیده شدن روح جدیدی در کالبد نظام تعلیم و تربیت کشور است.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی گفت: تقارن بازگشایی مدارس و مراکز علمی با هفته دفاع مقدس یادآور ایثار همراه با کسب علم است.

محمدی ادامه داد: مدرسه انقلاب اسلامی در نیم قرن گذشته با تعالیم دو معلم برجسته انقلاب یعنی امام خمینی (ره) و امام خامنه ای نسلی مجاهد، انقلابی عالم و اندیشمند، مقید به اسلام و وفادار به میهن را تربیت کرد.

وی گفت: این تربیت یافتگان مکتب انقلاب همچون دانش آموز شهید حسین فهمیده، انسان‌های ترازی بودند که در مقاطع مختلفی چون دفاع مقدس، جهاد علمی و پیشرفت کشور حماسه‌ها آفریدند.

محمدی اضافه کرد: آینده ایران در قلب و ذهن دانش آموزان در حال شکل گیری است و همه باید توصیه حکیمانه رهبری عزیز مبنی بر جهاد بزرگ برای ساختن ایران اسلامی را سرلوحه حرکت خویش قرار دهیم.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی به اهمیت آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: مسیرتشکیل ایران قوی و تربیت انسان‌های تراز در وهله نخست از شکل گیری و تقویت آموزش و پرورش، پویا هویت ساز امیدافزا و مؤثر در حرکت پیشرفت ملت ایران می‌گذرد.

محمدی به گام دوم انقلاب اشاره کرد و افزود: در دومین مرحله خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی گام دوم انقلاب باید به تربیت و نیروسازی گسترده‌تر و کیفی‌تر و معطوف به نسلی انقلابی، فرهیخته، وطن دوست و نخبه پرداخت.

وی ادامه داد: سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش میثاق مشترک ما برای حرکت در این مسیر و برای تحقق نظام تعلیم و تربیت در تراز نظام اسلامی و معیار اصلی برنامه ریزی و حرکت ما در این حوزه است.

محمدی مدرسه را دارای جایگاهی مهم خواند و افزود: مدرسه در منظومه تربیتی و در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش جایگاهی مرکزی و تعیین کننده دارد که وظایفی از قبیل تربیت انسان‌های موحد، مؤمن حقیقت جو و عاقل، عدالت خواه و صلح جو، ظلم ستیز، جهادگر، شجاع و ایثارگر و وطن دوست با اراده و امیدوار، خودباور و دارای عزّت نفس، امانت دار، دانا و توانا پاکدامن و با حیا خلاق و کارآفرین، سالم و بانشاط، قانون مدار و نظم پذیر و آماده ورود به زندگی شایسته فردی، خانوادگی و اجتماعی برعهده دارد.

وی گفت: مدرسه باید دانش آموز را به دیروز پرافتخار و تاریخ ما، امروز و نیازهای اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی ما و فردای حرکت به سمت قله‌های جامعه وصل کند و باید راوی صحیح و دقیق پیشرفت‌های کشورمان به دانش آموزان باشیم.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی تاکید کرد: مدارس ما در تبریز، استان و کشور باید به ید واحده و کل یکپارچه برای آبادانی وطن تبدیل شوند.

محمدی گفت: امروز تبریز و آذربایجان شرقی به برکت حضور معلمین فرهیخته و اساتید مبرز و دانش آموزان کوشا و دانشجویان پیشرو در موضوع علم و دانش، شاهد حرکتهای رو به جلو و توسعه‌ای است.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی به نقش معلمان اشاره کرد و گفت: معلمان و مدیران آموزش و پرورش نقش برجسته و بی همتایی در سوق دادن دانش آموزان به وادی کسب علم و فضائل و حرکت در مسیر تربیت و آموزش دارند؛ از این رو است که امام راحل (ره) در تعبیری دقیق، معلمی شغل انبیا الله (ع) است را مطرح کرده اند.

وی خطاب به دانش آموزان گفت: از دانش آموزان عزیز، آینده سازان وطن در مسیر کسب علم و فضیلت می‌خواهم ضمن بهرمندی از این فرصت، تحصیل، تهذیب و ورزش را جزو برنامه‌های اصلی و مهم خود قرار دهند.

محمدی در پایان تاکید کرد: باید تلاش کنیم ضمن تقویت بنیه‌های علمی و زیرساختهای مورد نیاز آموزشی و توجه مضاعف به موضوع پرورش و تربیت، زمینه تعالی و رشد فرهنگی دانش آموزان را فراهم کنیم تا موجب ارتقای شاخصهای آموزشی و پرورشی شود.

کد خبر 6233159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha