۱ مهر ۱۴۰۳، ۲۲:۲۲

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس تاکید کرد؛

تامین اعتبار تکمیل پروژه های بیمارستان ۲۲ بهمن و رجایی قزوین

تامین اعتبار تکمیل پروژه های بیمارستان ۲۲ بهمن و رجایی قزوین

قزوین- نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی قزوین بر تامین اعتبار مورد نیاز برای تکمیل پروژه های بیمارستان ۲۲ بهمن و رجایی قزوین تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سالار آبنوش در دیدار با دکتر محمدرضا ظفرقندی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: اقدامات زیرساختی خوبی در طول سه سال گذشته در حوزه بهداشت و درمان در استان قزوین صورت گرفته که شایسته تقدیر است ولی کافی نیست و نیازمندی های درمانی دغدغه بیشتر مراجعان و مطالبات مردمی است.

وی ضمن تشریح نیازمندی های حوزه انتخابی و استان در حوزه درمانی افزود: استان قزوین به لحاظ داشتن بیش از ۵۵۰۰ کارگاه و کارخانه صنعتی یکی از قطب های صنعتی کشور به شمار می رود که سبب بروز حوادث ناگوار و فراوانی از حیث صدمات ناشی از کار برای منابع انسانی استان گردیده است. علاوه بر این حوادث ترافیکی و تصادفات زیادی به خاطر کثرت تردد به استان قزوین تحمیل می گردد که ظرفیت تخت بیمارستانی استان پاسخگوی این حجم مراجعات نیست.

آبنوش رئیس کمیته دفاع کمیسیون امنیت ملی مجلس اضافه کرد: استان قزوین به عنوان معین استان های تهران و البرز در بروز حوادث غیر مترقبه است و با توجه به اینکه بیمارستان شهید رجایی قزوین با قدمتی بالغ بر ۶۰ سال دارای بنای مستهلک و فرسوده است، سازه و امکانات لازم برای پاسخگویی به این حجم از ارائه خدمات را ندارد.

وی تصریح کرد: مرکز تروما با زیربنای ۱۵۰۰۰ متر مربع و ۱۸۰ تخت در مجاورت بیمارستان شهید رجایی قزوین با پیشرفت فیزیکی ۷۸ درصد در حال اجرا می باشد که با توجه به اهمیت و فوریت تکمیل پروژه مذکور و با توجه به اینکه پیمانکار پروژه مشغول به کار میباشد لازم است برای بهره برداری از این پروژه تا پایان امسال حداقل به میزان ۳,۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار لازم تامین شود.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به وضعیت کنونی بیمارستان ۲۲ بهمن قزوین عنوان کرد: استان قزوین با جمعیت ۱,۴۰۰,۰۰۰ نفر بر اساس استانداردهای سلامت باید واجد ۱۴۵ تخت روانپزشکی باشد که تنها دارای یک بیمارستان روانپزشکی ۶۰ تخته (۳۰) تخت فعال در بخش مردان و ۳۰ تخت فعال در بخش زنان میباشد که ساختمانی قدیمی با قدمت ۱۰۰ ساله و در تملک راه آهن جمهوری اسلامی ایران دارد که به همت خیرین محترم و مشارکت شهرداری قزوین ساختمان دانشگاه غزالی با زیربنای ۶۵۰۰ متر مربع خریداری شده و در حال مقاوم سازی، استانداردسازی و تغییر کاربری ساختمان جهت استفاده به منظور بیمارستان روان است.

آبنوش عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ۱,۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای بهره برداری از این بیمارستان تا پایان سال جاری لازم است.

وی یادآور شد: با عنایت به ضرورت اجرای قوانین مربوط به مشاغل سخت و زیان آور و بند ج ماده ۸۷ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه بازنشستگی فرزندان و همسران شهدا با حداقل ۲۲ سال سابقه و بند ق ماده ۲۰ قانون حفاظت در برابر اشعه در دانشگاه علوم پزشکی قزوین در سال ۱۴۰۲ تعداد ۲۳ نفر متقاضی استفاده از قانون مذکور بوده اند که متاسفانه به علت کسری اعتبار دانشگاه اقدامی صورت نگرفته است و در سال جاری نیز تعداد ۷۸ نفر تاکنون متققاضی هستند که نیازمند مساعدت است.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی به نیازمندی های دو پلی کلینیک امام خمینی و پاکروان در استان اشاره کرد و خواستار خریداری یک دستگاه MRI، یک دستگاه هورمون، یک دستگاه سی تی اسکن، ۲۰ تخت یونیت دندان پزشکی و یک دستگاه اکو برای خدمت رسانی به مردم قزوین شد.

تامین اعتبار لازم برای ساخت بیمارستان های آبیک و البرز و همچنین تجهیز مراکز درمانی بخش های دیگر این شهرستان از موضوعات مطرح شده بود.

کد خبر 6233210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha