۲ مهر ۱۴۰۳، ۹:۰۶

گفت‌وگوی مهر؛

روایت بهورز گیلانی از خدمت رسانی به رزمندگان

روایت بهورز گیلانی از خدمت رسانی به رزمندگان

آستانه اشرفیه- بانوی بهورز گیلانی دفاع مقدس از دوران خدمت رسانی به رزمندگان و حال و هوای آن ایام روایت می‌کند.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها- هما اکبری: دفاع مقدس دیباچه و دایره المعارفی از اتفاقات تلخ و شیرین است، اتفاقاتی که واکاوی صحیح و موشکافانه آن می‌تواند سرنوشت یک قوم و ملت را تغییر دهد.

دفاع مقدس برگ زرینی از انقلاب شکوهمند اسلامی است که در آن تمام قشرها، جنسیت‌ها، اقلیت‌ها و اندیشه‌ها در لایه‌های مختلف آن نقش آفرین و تأثیرگذار بودند، از نوجوان ۱۳ ساله گرفته تا پیرمرد ۸۰ و ۹۰ ساله، از دختران جوان و بانوان گرفته تا مادران مسن، از هر اندیشه و تفکری و از هر قشر، منصب و جایگاهی، بسیج شده بودند تا از کیان اسلامی دفاع کنند.

نقش کم نظیر بانوان در دفاع مقدس

اما در این میان نقش بانوان بی بدیل و کم نظیر بوده است، تا جایی که در برخی اوقات نقش بانوان در حوزه‌های مختلف قوی‌تر و برجسته‌تر از آقایان روایت شده است.

بر همین اساس سوژه این گزارش ما شیر زنی از خطه گیلان است که در دوران دفاع مقدس خدمات ارزشمندی در پشت جبهه ارائه داده که تاثیرش کمتر از رزمنده خط مقدم نیست.

این بانوی گیلانی که نامش «قدرت پورغفاری» است، در دوران عقد در زمانی که همسرش سرباز بود به صورت داوطلبانه ۲۱ روز در آبادان مجروحان جنگی را مداوا می‌کرد وی که متولد ۱۳۳۲ اهل آستانه اشرفیه، دارای دیپلم نظام قدیم و بهداری و دارای ۴ فرزند است.

پورغفاری می‌گوید: آموزش بهداری را برای خدمت به مردم، همه مردم چه ایرانی چه غیر ایرانی گذرانده است.

وی ادامه می‌دهد: با حضور در آبادان و استقرار در بیمارستان شرکت نفت آبادان در بیمارستان و بیرون از بیمارستان خدمات درمانی انجام می‌داده، به دلیل اینکه همسرم در مناطق جنگی در دوران سربازی بود برای کسب رضایت به منزل مادر شوهر خود رفته و از آنها نیز کسب رضایت به منظور حضور در مناطق جنگی و خدمات بهداری داشتم آنها با ناراحتی اما با رضایت من را راهی کردند.

حلاوت و شیرینی خدمت به رزمندگان دفاع مقدس

این بهورز دوران دفاع مقدس که خدمات رسانی به رزمنده‌ها را از بهترین روزهای عمرش می‌داند، می‌گوید: در بیمارستان ضمن کمک به دیگران، درمان، امدادگری و تزریقات را برعهده داشتیم.

وی با بیان اینکه بعد از برگشت در شهر نیز مشغول به درمان مجروحین جنگی و امدادگری شدم، افزود: خادمی به مردم و رزمندگان را با هیچ چیز عوض نکردم و نمی‌کنم.

روایت بهورز گیلانی از خدمت رسانی به رزمنده‌ها در دفاع مقدس

این بانوی جهادگر گیلانی ادامه داد: در آن دوران در هنگامی که مجروحین را برای مداوا می‌آوردند حس غرور و غیرتی وصف ناپذیر داشتند و علیرغم جراحت فراوان اما با تمام وجود التماس می‌کردند که هرچه سریع‌تر زخمشان مداوا و یا حتی به صورت مختصر پانسمان شود تا سریع‌تر به جبهه برگردند.

پورغفاری با بیان اینکه رزمندگان عاشق دفاع از وطن بودند، اضافه کرد: برخی از رزمندگان حتی با وجود مخالفت کادر درمان اما از ادامه درمان برای حضور در جبهه خودداری می‌کردند و با شرایط بد جسمی راهی خط مقدم می‌شدند.

اتحاد رمز موفقیت در دفاع مقدس

این بانوی رزمنده گیلانی با بیان اینکه در جبهه و پشت سنگرها هر کسی گوشه کار را می‌گرفت، گفت: انسجام، اتحاد و وفاق در جبهه موفقیت در دفاع مقدس را رقم زد.

پورغفاری با اشاره به نقش چند بعدی زنان در دفاع مقدس اضافه کرد: مادران و خواهران شهدا به اتفاق دیگران در حال تلاش برای تهیه ارزاق رزمندگان بودند به طوری که همیشه در حال خدمت بودند.

وی بانوان مسلمان را الگوی تمام عیار زنان جهان برشمرد و افزود: الگوی بانوان مسلمان حضرت فاطمه زهرا (س) است، الگویی که زندگی ساز و سرنوشت ساز است.

این بانوی گیلانی با بیان اینکه بانوان ایرانی الگوی طلایی بانوان هستند، گفت: هم زنان و هم مردان عفاف و حجاب داشته باشند چرا که عفت ورزیدن، چشم پاکی و دست پاکی بسیار مهم است.

به گفته پورغفاری، ایران اسلامی با جانفشانی شهدا، با حضور جوانان متعهد و معتقد به ولایت به نظام اسلامی اداره می‌شود.

کد خبر 6233259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha