۲ مهر ۱۴۰۳، ۹:۴۴

در گفت و گو با مهر مطرح شد:

درخواست باشگاه مقاومت از فدراسیون کشتی/ به داوری‌ها رسیدگی کنید

درخواست باشگاه مقاومت از فدراسیون کشتی/ به داوری‌ها رسیدگی کنید

مدیر تیم کشتی باشگاه مقاومت البرز با انتقاد از وضعیت داوری این تیم در هفته دوم لیگ برتر از فدراسیون کشتی و رئیس این فدراسیون خواست به موضوع داور ورود کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، دیدارهای هفته دوم لیگ برتر کشتی در شرایطی برگزار شد که برخی تیم ها نسبت به تصمیمات داور انتقاد داشتند و در گفت و گوهای خود از فدراسیون کشتی خواستند به این وضعیت رسیدگی بیشتری کند.

مدیر تیم کشتی البرز در گفت و گو با خبرنگار مهر در این مورد گفت: ما در بالاترین سطح رقابتهای کشتی یعنی لیگ برتر حضور داریم و می بایست همه مواردی که در این لیگ رخ می دهد حرفه ای باشد.

فرخ کیا با بیان این که داوری در برخی اوزان دیدار این تیم و تیم معینی پور مشکل داشتند گفت: تیم مقاومت البرز با بنیه مالی اندک و صرفا با هدف میدان دادن با جوانان و رعایت فرهنگ پهلوانی و اخلاقی در لیگ برتر شرکت کرده است اما این دلیل نمی شود که بخواهند حقی از این تیم ضایع کنند و ما هم بی تفاوت باشیم.

وی با اشاره به این که قطعا پیگیر مطالبات و حق قانونی اعضای تیم کشتی باشگاه مقاومت خواهد بود ادامه داد: اعتراض کردن به وضعیتی که برایمان رقم خورده و ناداوری که صورت گرفته حق طبیعی ماست و از فدراسیون کشتی و کمیته داوران هم می خواهیم به این وضعیت رسیدگی کند.

قهرمان سابق کشتی ضمن تشکر و قدردانی از نماینده سازمان لیگ و مهمان نوازی تیم معینی پور به خصوص سرمربی اخلاقمدار تیم ، علیرضا رضایی و همچنین دیگر مربیان این تیم گفت: از نحوه برخورد غیرحرفه ای سرپرست تیم معینی پور گلایه دارم. به نظرم من ایشان در حد و اندازه تیم بزرگ‌معینی پور نبوده و به جای سرپرستی تیم ورزشی که آداب مشخص و قابل احترامی دارد باید به امورات دیگری بپردازد.

مدیر تیم کشتی باشگاه مقاومت البرز تاکید کرد: اتفاقات هفته دوم دیدار لیگ باورنکردنی است و اطمینان دارم و با درایت مدیریتی که از رئیس محترم فدراسیون کشتی، دکتر دبیر عزیز سراغ دارم حتما به این موضوع ورود می‌کنند تا حقی از کشتی گیران جوان تیم کشتی مقاومت البرز که با شعار اول اخلاق و مرام پهلوانی پا به عرصه این رقابتها گذاشته تضییع نشود.

فرخ کیا با بیان اینکه اعتراض مان را با نهایت احترام تقدیم فدراسیون کشتی خواهیم کرد ادامه داد: به نظرم علیرضا دبیر ضمن اینکه در دوران قهرمانی یکی از باهوش ترین کشتی گیران دنیا بود، در اداره فدراسیون نیز عملکردی عالی و قابل احترام داشته است. از نظر من دبیر را می‌توان یکی از موفق ترین روسای فدراسیون های قبل و بعد انقلاب نامید، که در همه قسمت‌ها و حوزه ها داخلی و بین المللی بی نظیر عمل کرده است.

مدیر تیم کشتی باشگاه مقاومت در ادامه از فدراسیون کشتی و مسئولان سازمان لیگ خواست به موارد زیر که مورد اعتراض باشگاه است رسیدگی کنند.

۱- استاندارد نبودن سازه و تشک کشتی، که امکان کشتی گرفتن رو با توجه به ناهمواری شدید ، سخت و دشوار کرده بود.

۲ - نحوه داوری کاملا یک طرفه به نفع میزبان بوده و تمامی پنجاه پنجاه ها به سود میزبان زده شد، ضمن اینکه اعتقاد داریم نتیجه عادلانه تیم ما با معینی پور بر خلاف آنچه رخ داد حداقل ۶ بر ۴ به نفع آنها بود و ما شایسته پیروزی در ۴ دیدار بودیم. مشخصا از سازمان لیگ محترم خواهشمندم داوری کشتی وزن ۷۹ کیلوگرم را بررسی مجدد کنند و صحنه فیتوی زیبای امیرحسین کاووسی را بازبینی کرده و نحوه قضاوت مشکوک داوری و قبول اعتراض تیم میزبان و برگشت و نپذیرفتن دو نمره توسط هیات ژوری را بررسی مو شکافانه کنند. اطمینان دارم دو نمره و برد حق مسلم امیر حسین کاووسی کشتی گیر وزن ۷۹ کیلوگرم باشگاه مقاومت بود.

۳ - بررسی برگه داوری وزن ۷۰ کیلوگرم در خصوص فحاشی کشتی گیر تیم میزبان و دیسکالیفه اعلام شدنش توسط داور وسط و رئیس تشک.

۴ - سهل انگاری تیم داوری در مراسم وزن کشی بود جایی که کشتی گیر ۷۴ کیلوی تیم میزبان را با ۲۰۰ گرم بالای وزن چشم پوشی کرده و ثبت کردند و اگر اعتراض مربیان تیم‌ ما و بازنگری دوباره وزن این کشتی گیر نبود، فاجعه ای برای داوری لیگ برتر که بالاترین سطح رقابتهای لیگ کشور است به ثبت می رسید.

فرخ کیا در پایان گفت: اگر نگاه تیزبینانه و اعتراضی از سمت مدیریت باشگاه کشتی مقاومت البرز وجود دارد دلیلی جز هر چه بهتر شدن نحوه برگزاری رقابتهای لیگ و نظام باشگاه داری حرفه ای ندارد و امیدوارم رفتارها و عملکرد مدیریت همه عوامل حرفه ای و در شان لیگ برتر کشتی ایران باشد.

کد خبر 6233406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha